هواشناسی هشدار داد؛ وقوع رگبار باران در ۸ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد در هشت استان کشور هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سازمان هواشناسی یا صدور هشدار زرد رنگ آورده است: «رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر موجب وقوع رگبار موقت باران همراه با رعد و برق و وزش باد گاهی نسبتاً شدید طی امروز (۱۶ تیرماه) در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های‌ کرمان، شرق و شمال هرمزگان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و سمنان، سه شنبه (۱۷ تیرماه) در ارتفاعات و دامنه‌ها در استان‌های کرمان، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان و چهارشنبه (۱۸ تیرماه) در ارتفاعات و دامنه‌ها در شمال، غرب و شرق هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و غرب مازندران می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود توصیه می‌کند.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید