از لاستیک ها وسایل کاربردی بسازید+ تصاویر

اگر از علاقه مندان به ساخت وسایل کاربردی از دورریختنی ها هستید، می توانید در این مطلب ساخت چند وسیله از لاستیک خودرو را بیاموزید.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، لاستیک‌های کهنه خودرو بعد از تعویض دور انداخته می‌شوند یا در گوشه‌ای از انبار خانه برای روی مبادا نگهداشته‌ می‌شوند. به جای دور انداختن یا رهاکردن لاستیک‌های قدیمی در انبار، بهتر است دست به کار شویم و با آنها وسایلی بسیار کاربردی و جذاب بسازیم، شاید امروز همان روز مباداست!

 

الاکلنگ برای فرزندتان بسازید

الاکلنگ

اگر بدانید که چقدر راحت می‌توانید با لاستیک کهنه ماشین‌تان یک اسباب‌بازی پارکی جالب برای کودک خود درست کنید، همین حالا دست به کار می‌شوید. ساخت این الاکلنگ خیلی ساده‌تر از آن است که تصورش را بکنید. لاستیک را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. یک تخته چوبی بلند به طول یک متر و به عرض 20 سانتی‌متر تهیه کنید. لاستیک و تخته چوبی را به رنگ مورد علاقه کودک‌تان یا مطابق رنگ اتاق او، رنگ‌آمیزی کنید. قطر لاستیک را اندازه بگیرید و عدد در آمده را وسط تخته علامت‌ بگذارید. دو نبشی بزرگ روی تخته درست روی علامت‌ها پیچ کنید و حالا نبشی‌ها را داخل لاستیک قرار دهید و با پیچ به لاستیک، محکم کنید. اسباب بازی کودکان شما آماده است.

 

میز و نیمکت درست کنید

میز

اگر دوست دارید یک میز فانتزی زیبا برای گلدان‌ها یا گوشه مبلمان داشته باشید، می‌توانید با یک لاستیک کهنه دست به کار شوید. لاستیک را بشویید، قطر آن را اندازه بگیرید و تخته مقوایی یا نئوپانی به این سایز برش دهید. تخته را روی لاستیک نصب کنید می‌توانید آن را پیچ کنید یا از چسب استفاده کنید. حالا تنها کافی است یه کاور یا روکش برای آن درست کنید. پارچه یا کنف گزینه خوبی برای کاور کردن لاستیک هستند. اگر می‌خواهید از آن به عنوان نیمکت استفاده کنید، بهتر است یک لایه ابر بر روی تخته بچسبانید. حالا پارچه را به پشت روی زمین پهن کنید، لاستیک را از سمت تخته‌ای روی پارچه قرار دهید و پارچه را از اطراف جمع کنید و در وسط کار ببندید. نگران گره پارچه نباشید چون زیر کار می‌ماند و دیده نمی‌شود. لاستیک را بر گردانید و از روی تخته‌ای آن به عنوان میزیا نیمکت استفاده کنید. همانطور که گفته شد می‌توانید از کنف نیز برای ساخت آن استفاده کنید. کافی است کنف ها را به شکل مارپیچ دور تایر بچسبانید.

 

باغچه متحرک داشته باشید

گلدان

به چندین شکل مختلف می‌توانید از لاستیک برای ساخت یک باغچه زیبا یا یک گلدان بزرگ استفاده کنید. ساده‌ترین شکل استفاده این است که کف لاستیک را با تخته چوب یا چیزی شبیه آن ببندید و داخل آن را با خاک گلدان پرکنید و درون آن گل‌های رنگی زیبا بکارید. راه دیگر، تبدیل کردن لاستیک به یک گلدان آویز است. لاستیک را با یک طناب محکم به دیوار یا درخت آویزان کنید و داخل آن راخاک بریزید و گل بکارید.

دیدگاه تان را بنویسید