ساخت وسایل کاربردی از قوطی های کنسرو

روش هایی برای استفاده مجدد از قوطی های کنسرو را در این مطلب می آموزید.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، اگر به ساخت وسایل دکوری و لوازم خانه با استفاده از دور ریختنی‌ها علاقه دارید، این مطلب را بخوانید. در این گزارش روش ساخت چند وسیله زیبا و کاربردی با استفاده از قوطی کنسرو آموزش داده می‌شود.

 

گلدان‌ها را رنگی کنید

ابتدا باید برچسب کاغذی روی قوطی کنسرو را جدا کنید. معمولا این برچسب‌ها در پروسه جوشیدن در آب به مدت ۲۰ دقیقه برای خوردن کنسرو از قوطی کنده می‌شوند. ساخت این گلدان‌های زیبا می‌تواند با استفاده از قوطی کوچک کنسرو مانند کنسرو ماهی یا قوطی بزرگ مانند کنسرو لوبیا باشد. بعد از جدا کردن برچسب از روی قوطی، آن را کامل خشک کنید. کف قوطی را با استفاده از یک ابزار تیز دو یا سه حفره کوچک برای عبور آب اضافه گلدان، ایجاد کنید. یک کاموای ساده به هر رنگی که باشد را دور قوطی به شکل نامنظم بپیچانید و سر و ته آن را با کمی چسب حرارتی بچسبانید. بسته به دلخواه یا دکور خانه، رنگی را برای گلدان خود انتخاب کنید. اسپری رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید و روی قوطی بپاشید. از فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری قوطی رنگ را اسپری کنید تا به شکل یک دست رنگ بگیرد. بعد از خشک شدن، کاموای پیچیده شده را از قوطی جدا کنید تا رنگ نقره‌ای قوطی از زیر خطوط پوشانده شده با کاموا مشخص شود. گلدان شما آماده است تا در آن گل‌های زیبایی بکارید.

 

هر چه کهنه‌تر، جذاب‌تر

ابتدا سطح قوطی را با کاغذ سنباده درشت خراش دهید، سپس قوطی را در سطحی قرار دهید و آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) را بر روی آن اسپری کنید. سپس نمک روی آن بپاشید و اجازه دهید تا خشک شود. با توجه به سلیقه خود و اینکه می‌خواهید قوطی تا چه حد کهنه و زنگ زده به نظر برسد، این عملیات را چند بار تکرار کنید. می‌توانید با یک آویز زیبا و کمی کنف که بالای آن بسته می‌شود، گلدان خود را تزئین کنید.

 

قدیمی‌ها روی بورس آمده‌اند

ابتدا قوطی را کامل تمیز و خشک کنید. با استفاده از چسب حرارتی، بر روی آن طرح یا نوشته مورد نظر خود را بکشید. حالا با اسپری رنگ سفید (یا دلخواه خود)، آن را رنگ‌آمیزی کنید. فاصله استاندارد از قوطی را رعایت کنید تا رنگ یکدست شود. بعد از خشک شدن قوطی، با استفاده از سیم ظرف‌شویی به قسمت‌هایی از قوطی بکشید تا رنگ بعضی جاها به شکل نامرتب جدا شود. این کار به گلدان شما طرح قدیمی می‌دهد. گلدان آماده است، می‌توانید از سنگ‌های تزئینی و گل مصنوعی برای پرکردن آن استفاده کنید.

 

جامدادی کاغذی بسازید

ابتدا بسته به سلیقه خود یک کاغذ کادوی رنگی انتخاب کنید. می‌توانید به جای کاغذ کادو از فوم‌های رنگی مطابق با سلیقه خود استفاده کنید. سطح قوطی را چسب بزنید و کاغذ رنگی را روی آن بچسبانید. اگر از فوم استفاده می‌کنید بدانید که قرار گرفتن فوم‌ها به شکل نامنظم، طرح را زیباتر می‌کند. داخل قوطی را نیز با استفاده از همان کاغذ یا فوم‌ تزئین کنید. قطر و ارتفاع قوطی را اندازه بگیرد و کاغذ یا فومی با همان اندازه ببرید، داخل قوطی را چسب بزنید و آن را بچسبانید. بهتر است از چسب حرارتی استفاده کنید تا کار راحت‌تر شود. حالا کف قوطی را روی یک تکه فوم فشار دهید تا طرح آن بیفتد، آن را برش دهید و به کف بچسبانید تا کف بطری نیز پوشانده شود.

 

وقتی قوطی جای دستمال می‌شود

برای ساخت جادستمال کاغذی باید از قوطی رب گوجه فرنگی با درپوش‌های پلاستیکی استفاده کنید. بر روی درپوش پلاستیکی حفره‌ای به اندازه بیرون آمدن دستمال رول از آن، ایجاد کنید. قوطی و در پلاستیکی آن را با اسپری به رنگ دلخواه در آورید. روی آن را با نوار تور یا کنف تزئین کنید. دستمال را داخل قوطی قرار دهید و سر آن را از مجرای ایجاد شده روی درپوش بیرون بیاورید و در آن را ببندید. می‌توانید از این جادستمال کاغذی در داخل دستشویی یا اتاق‌ استفاده کنید.

مطلب مرتبط: 

 

  • امین کاوش ملی ارسالی در

    سایت خوبیست

دیدگاه تان را بنویسید