ساخت کاردستی با پاکت آبمیوه!

برای سرگرم کردن کودکان در این روزهای کرونایی باید دست به ابتکار بزنیم، ساخت کاردستی از پاکت های آبمیوه یکی از این ابتکارات است.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، هنوز خبری از بازگشایی مهدها و مدارس نیست. بچه‌ها خیلی بیشتر از قبل خسته و کلافه از ماندن در خانه هستند. بیایید با ساخت چند کاردستی جذاب، حال و هوای آنها را تغییر دهیم.

قرار نیست برای ساخت هر وسیله، کاردستی یا اسباب بازی، هزینه زیادی در نظر گرفت و لوازم گران قیمتی خریداری کرد. گاهی با وسایل دورریختی خانه و آشپزخانه شما به نظر اصلا قابل استفاده نیستند، می‌توان اسباب بازی‌ها و کاردستی‌های جذابی ساخت. با هم طرز ساخت چند کاردستی جالب با بطری و پاکت‌ آبمیوه یا شیررا یاد بگیریم.

 

قایق عروسکی

قایق سواری نه فقط برای کودکان بلکه بزرگ‌ترها هم جذابیت بسیاری دارد. همه ما خاطره قایق‌های کاغذی ساده‌ای که پدرو مادرها در قدیم برای ما می‌ساختند را به یاد داریم. حتما برای کودکان‌تان همان قایق‌های جذاب کاغذی را بسازید از خاطرات‌تان برایشان بگویید اما حالا با ما همراه شوید تا یک قایق مدرن‌تر بسازیم. برای ساخت این کاردستی نیاز به یک پاکت کاغذی خالی شیر یا آب میوه داریم. ابتدا پاکت را بشویید. از یکی از چهار دیواره پاکت، یک مستطیل چند سانتی ببرید تا با افقی کردن پاکت، جایی شبیه به داخل قایق ایجاد شود. حالا نوبت آن است که بخش نقاشی کار را به کودک‌تان بسپارید. اجازه بدهید با خلاقیت خود آن را نقاشی کند. در صورتی که نیاز به کمک داشت تصویر را به او نشان دهید تا خودش این کار را انجام دهد. وسیله ای که به دست خود کودک درست شده باشد برای او جذاب‌تر است. یک سیخ چوبی بردارید و با یک تکه پارچه یا کاغذ یک بادبان مثلثی ببرید و بالای سیخ چوبی بچسبانید. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن قایق پنجره ای به شکل دایره از بدنه قایق جدا کنید.

 

خانه‌ کاغذی

از همین پاکت‌ها برای ساخت خانه هم می‌توانید استفاده کنید. کافی است پاکت را رنگ آمیزی کنید. آن را ایستاده قراردهید تا شبیه به آپارتمان یا خانه چند طبقه شود. حالا بر روی آن در و پنجره تعبیه کنید. با ماژیک طرح آن را بکشید و با استفاده از کاتر، فضای مشخص شده برای در و پنجره را برش دهید. حواس‌تان باشد که لولای در و پنجره همان قسمت‌هایی است که نباید برش دهید و باید به پاکت وصل بماند. خانه آماده است آن را روی یک تکه مقوا بچسبانید و جلوی آن را حیاط سازی کنید. از پنبه رنگ شده با گواش می‌توانید برای ساخت چمن، از چوب بستنی برای ساخت نرده و از میوه کاج به عنوان درخت استفاده کنید.

 

 

لانه پنگوئنی پرنده

اگر خانه شما بالکن یا تراسی دارد که پرنده‌ها بتوانند در آن لانه درست کنند، شما می‌توانید با استفاده از همین پاکت‌ها، برای‌شان این کار را انجام دهید. بعد از شستن و رنگ‌آمیزی پاکت، مانند قایق یک سمت آن را برش می‌دهید. در نظر داشته باشید که پرنده باید بتواند از سوراخ ایجاد شده عبور کند. برای اینکه شکل پنگوئن به لانه بدهید، طرح دو بال پنگوئن بر روی دو سمت پهلویی در خانه می‌کشید و برش می‌دهید قسمت بالا باید به پاکت متصل باشد. بال‌ها را از نقطه اتصال کمی به بیرون تا می‌کنید تا شبیه بال‌های باز شده پنگوئن باشد. حالا دو در بطری دوغ یا نوشابه را در قسمت بالا کنار هم می‌چسبانید که چشم پنگوئن درست شود. از یک تکه کاغذ یک مثلث متوازی الاضلاع دو سانتی متری درست می‌کنید و به عنوان نک زیر چشم‌ها می‌چسبانید. حالا کافی است کف پاکت را با پنبه پر کنید و کمی دانه بریزید.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید