کدام استان ها پایان هفته ای بارانی خواهند داشت؟

در برخی استان های کشور از جمله استان های ساحلی خلیج فارس در پایان هفته بارش باران پیش بینی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، از استمرار رگبار باران طی ۲ روز آینده در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی ۲ روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بارش باران و وزش باد انتظار می‌رود. همچنین در روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات شمال خراسان رضوی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: طی این ۲ روز در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط شمال شرق کشور و استان‌های سمنان، قم، قزوین، البرز، تهران، شرق اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، طی پنج روز آینده پدیده غالب کشور بویژه در زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک است.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز پنج شنبه تا شنبه در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز و تهران بارش پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 

 پیش بینی وزش باد همراه با گرد و خاک برای آسمان پایتخت

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات با افزایش باد و احتمال وقوع گرد و خاک همراه است.

رفیعی در پایان بیشینه دمای امروز را ۳۵ درجه و کمینه فردا صبح ۲۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: طی روز‌های آتی دما ۱ تا ۲ درجه افزایش می‌یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید