پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با جی پلاس؛

پیوس: پرسپولیس هنوز مشکلات زیادی دارد/ عبدی بهتر از مهاجمان خارجی است/ کار برابر شاهین دشوار خواهد بود

مربی فوتبال می گوید نمایش پرسپولیس بعد از ماه‌ها تعطیلی چندان خوب نبوده است. او معتقد است برای قهرمانی در لیگ برتر و حضور در آسیا باید عملکرد بهتری داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفته بیست و دوم لیگ برتر ایران دیشب با برگزاری پنج بازی آغاز شد و فوتبال جان دوباره ای گرفت. در نخستین هفته این مسابقات بعد از تعطیلی رقابت‌ها به علت شیوع کرونا، پرسپولیس، صدرنشین بلامنازع لیگ به روند صعودی خود ادامه داد و اختلاف خود با تیم‌های لیگ برتری را به عدد 12 افزایش داد تا تختِ گاز به سمت قهرمانی حرکت کند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی برای به دست آوردن سه امتیاز این مسابقه کار سختی نداشتند و با حداقل آمادگی توانستند پیکان، تیم انتهای جدول را با حساب سه بر یک شکست دهند. برای پرسپولیس، علیپور روی اشتباه شیخ ویسی گل اول را زد و در ادامه مهدی عبدی، ستاره داربی رفت لیگ نوزدهم دوبار دیگر گلزنی کرد. تنها اتفاق تلخ این دیدار مصدومیت وحید امیری در نیمه نخست بود که پزشکان پرسپولیس تخمین‌ می‌زنند او حدود سه هفته از میادین دور باشد.

فرشاد پیوس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره پیروزی پرگل سرخپوشان مقابل پیکان و افزایش فاصله با تیم‌های تعقیب کننده می‌گوید: بازی در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس به دور از آمادگی خود قبل از تعطیلات بود. در هر حال کسب سه امتیاز باعث خوشحالی همه پرسپولیسی‌ها شد اما برای قطعی شدن قهرمانی در لیگ برتر و همینطور حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا باید بهتر شویم. هنوز مشکلاتی در هماهنگی بازیکنان دیده می‌شود که طبیعی است و احتمالا با انجام چند بازی دیگر، وضعیت ایده آلی بر تیم حاکم خواهد شد.

او درباره عملکرد خط حمله و خط دفاعی پرسپولیس خاطرنشان کرد: نخست اینکه پیکان تیم خوبی بود اما مشکلاتی در خط دفاعی داشت. هر چقدر پیکان در حمله زهردار بود، در دفاع بسیار ناهماهنگ عمل کرد و پرسپولیس هم از این مهم بهره برد. در نتیجه خط حمله پرسپولیس کار راحتی داشت و می‌توانست گل‌های بیشتری بزند. در عوض خط دفاعی ما مقداری تحت فشار قرار گرفت که حاصل آن هم خطای پنالتی روی مهاجم پیکان بود که به نظرم بیرانوند می‌توانست این خطا را انجام ندهد. در نتیجه نمی‌توان روی عملکرد این تیم در این بازی ارزیابی خاصی انجام داد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره رسیدن علی علیپور به رکورد گلزنی او در تاریخ لیگ برتر برای پرسپولیس گفت: بدون شک علی بازیکن بااستعداد و توانمندی است که با تمرکز و تمرین بیشتر می‌تواند توانایی‌های خودش را بالاتر ببرد. امیدوارم او به افتخارات بیشتری برسد و بیش از هر چیزی برای پرسپولیس هم بدرخشد.

البته پیوس یک نکته را هم یادآور شد که مجموع گل‌های زده او برای این تیم در مسابقات مختلف داخلی و بین‌المللی حدود 150 گل است که فعلا توسط هیچ بازیکنی شکسته نشده است.

این مربی فوتبال همچنین درباره درخشش مهدی عبدی، مهاجم جوان پرسپولیس که موفق به زدن دو گل شد می‌گوید: مهدی می‌تواند راه مهاجمان پرسپولیس را ادامه دهد اما به طور قطع او نیاز به تلاش و کار بیشتر دارد. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که مهدی باید یاد بگیرد. آینده خوبی را برای عبدی در صورت تلاش بیشتر متصور هستم. البته یک نکته مهم این بود که عبدی نشان داد از مهاجمان خارجی فعلی پرسپولیس بهتر و گلزن تر است.

او درباره مصدومیت وحید امیری و دوری چند هفته‌ای وی از مسابقات می گوید: امیری جزو بازیکنان هجومی و ارزشمند پرسپولیس است که کمتر دچار نوسان می‌شود. او می‌توانست در شروع مسابقات نقش مهمی را برای تیم بازی کند. در هر حال پرسپولیس بازیکنان دیگری هم دارد که می‌توانند جای امیری را پر کنند.

بازی بعدی پرسپولیس در لیگ برتر با شاهین شهرداری بوشهر در روز شنبه، 14 تیر ساعت 21 در ورزشگاه آزادی است. این تیم هم برای بقا در لیگ برتر نیازمند کسب امتیاز از تیم صدرنشین جدول است.

پیوس این دیدار را دشوارتر از بازی اخیر با پیکان دانست و گفت: شاهین مدتی است که جان گرفته و به نظرم در لیگ برتر هم می‌ماند. آن‌ها در بازی اخیر با نفت مسجد سلیمان هم بدون حضور مربی خارجی خود توانستند بازی را مقابل تیم سرسخت تارتار مساوی کنند. بازیکنان پرسپولیس به این بازی و بازی‌های بعدی باید نگاه فینال گونه داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید