دریافت وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان ممنوع است

برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی دریافت هرگونه وجه غیرقانونی است و با متخلفان برخورد می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید مهبودی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس گفت: دریافت وجه در مدارس غیر دولتی و مدارس خاص همچون سمپاد و شاهد فقط بر اساس مبالغ مصوب که باید در معرض دید اولیا نیز قرار گرفته باشد، مجاز است.


او یادآور شد: دیگر مدارس حق دریافت وجه بابت ثبت نام را ندارند و دریافت وجوه اختیاری، مشارکت و کمک‌های مردمی یا فعالیت‌های فوق برنامه، تنها با موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و با رعایت سایر قوانین و مقررات، بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است.

 مهبودی گفت: اولیا و دانش آموزان در صورتی که نسبت به ثبت نام شکایت یا اعتراضی دارند، می‌توانند به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات به نشانی http://shekayat.medu.ir و یا لینک «نظارت همگانی بر فرآیند ثبت نام» در همین سامانه مراجعه و شکایت یا اعتراض خود را ثبت کنند.

او بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از تجمع اولیا در مدراس، پیش ثبت نام و نوبت دهی برای معرفی دانش آموزان اول ابتدایی به مراکز سنجش سلامت در سراسر استان به صورت مجازی و از طریق سامانه ثبت نام به آدرس https://madreseh.farsedu.ir انجام می‌شود.

 مهبودی با بیان این که پیش ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی شامل هفتم متوسطه اول و دهم و متوسطه دوم به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌های معرفی شده انجام می‌شود، گفت: ثبت نام دانش آموزان میان پایه مدارس دولتی نیز به صورت غیر حضوری و توسط عوامل اجرایی مدارس در سراسر استان انجام می‌شود و نیاز به حضور اولیا در مدارس نیست.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس یادآور شد: تنها برای دانش آموزان میان پایه‌ای که در سال تحصیلی جدید به هر دلیل محل تحصیل آن‌ها تغییر می‌کند، لازم است اولیای آن‌ها از ابتدای شهریور ماه به مدارس مراجعه حضوری داشته باشند.

دیدگاه تان را بنویسید