پلیس به هواداران لیورپول هشدار داد

در پی رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا در جشن قهرمانی هواداران لیورپول، پلیس انگلیس در مورد تکرار این اتفاق هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس‌، پیش‌بینی‌ها درباره تجمع هواداران تیم فوتبال لیورپول با قطعی شدن اولین قهرمانی این تیم در لیگ برتر انگلیس پس از 30 سال درست از آب درآمد و آنها بلافاصله پس از باخت 2 بر یک منچسترسیتی مقابل چلسی، خودشان را به ورزشگاه آنفیلد رساندند تا به جشن و پایکوبی بپردازند.

با وجود اینکه هنوز تب کرونا در انگلیس فروکش نکرده و این ویروس جان افراد را می‌گیرد، هواداران لیورپول بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی و امنیتی مسجل شدن قهرمانی تیم‌شان در فاصله 7 هفته به پایان رقابت‌ها را جشن گرفتند و بسیاری از آنها بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی سرود معروف تیم را سر دادند. این جشن تا ساعت‌ها پس از پایان بازی چلسی و سیتی  ادامه داشت و با انتقادات‌هایی همراه بود.

راب کاردن، معاون فرمانده پلیس منطقه مرسی‌ساید انگلیس با اشاره به نقض مقررات و پروتکل‌های بهداشتی توسط هواداران لیورپول گفت: متأسفانه همانگونه که در مدت زمان قرنطینه هم شاهد بودیم، همه افراد به مقررات وضع شده پایبند نیستند. به هواداران تأکید می‌کنیم که درست رفتار کنند و با رعایت تمامی موارد بهداشتی و تنها در کنار اعضای خانواده‌های‌شان در حد فاصله اجتماعی خودشان جشن بگیرد.

طبق گزارش نشریه میرر، برنامه باشگاه لیورپول برای جشن قهرمانی، گرفتن جام در ورزشگاه آنفیلد بدون حضور هواداران است چرا که هنوز در انگلیس با وجود کاهش سختگیری‌های سابق، رفتن تماشاگران به ورزشگاه‌ها ممنوع است. آخرین بازی لیورپول در این فصل یکشنبه 26 جولای (دقیقاً یک ماه دیگر در خانه نیوکاسل) برگزار می‌شود و با شرایط فعلی امکان زدن دور افتخار در سطح شهر و به نمایش گذاشتن جام روی اتوبوس بدون سقف برای هواداران وجود ندارد. با این حال باشگاه اصرار دارد که این اقدام را انجام دهد.

در همین حال شورای شهر لیورپول از هواداران تیم قرمزپوش این شهر خواسته که فعلاً قید برگزاری جشن قهرمانی در خیابان‌های شهر را بزنند و به آنها وعده داده که در فرصتی مناسب به تیم محبوب‌شان اجازه گرداندن جام قهرمانی در سطح شهر داده خواهد شد. طبق بیانیه شورای شهر لیورپول، حتی با وجود کاهش فاصله لازم میان افراد در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به یک متر، باز هم امکان کنترل هواداران توسط پلیس وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید