ذره بین پلیس روی اینستاگرام/ برخورد با لایوهای جنجالی هنجارشکن

در دوران قرنطینه شبکه های اجتماعی بیش از پیش پررنگ شد، و پخش های زنده و گفت و گوهای دو نفره در اینستاگرام رواج یافت که بعد از پایان قرنطینه نیز ادامه داشت و منجر به حواشی شد، حالا پلیس از برخورد جدی تر با لایوهای هنجارشکن خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، سردار علی ذوالقدری، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، در مورد محتوای منتشر شده در برخی از لایوها و پست‌های اینستاگرامی اظهارکرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته در پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ انجام دادیم، موضوع بررسی و رصد فضای مجازی است و ما به صورت ویژه و تخصصی رصدهای خود در این زمینه را در حوزه‌های مختلف نظیر فعالیت اشرار و اراذل و اوباش، حاملان و فروشندگان سلاح، مزاحمان و هنجارشکنان حوزه اخلاقی و ... انجام می‌دهیم. 

وی با بیان اینکه در نتیجه رصدهای انجام شده نیز با هماهنگی مقام قضایی با مجرمان برخورد می‌شود، گفت: مجموع این اقدامات سبب شده تا در سال جاری 35 درصد کشفیات ما بیشتر شود. دلیل آن هم افزایش اشرافیت ما در فضای مجازی و فعالیتی است که به صورت تخصصی انجام می‌دهیم. 

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با افرادی که اقدام به رفتارمبتذل و ناشایست در لایوهای اینستاگرامی کرده یا مسائل و سخنان مستهجن بیان کنند، برخوردی خواهد داشت یا خیر ؟ گفت: در این زمینه قطعا ما برخورد خواهیم کرد و مواردی هم بوده که برخورد کرده‌ایم. ما با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و خوشبختانه اشرافیت خوبی در این فضا داریم.

ذوالقدری افزود:‌ درجلساتی که با دستگاه قضایی داشتیم، برخی از این افرادی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی و ... کرده و رصد شده بودند، احضار شده و با برخی هم برخورد قانونی شده است.

وی درباره فعالیت پلیس فتا نیز گفت:‌ پلیس فتا هم به صورت عمومی کار خودش را انجام می‌دهد و همانطور که گفتم ما به صورت تخصصی به این موضوع ورود کرده‌ایم.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به افراد متخلف و هنجارشکن هشدار داد که از انجام اقداماتی که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شود، پرهیز کنند.

دیدگاه تان را بنویسید