ورزشگاه زیبای و جدید مس کرمان در دل کویر/ عکس

حرف های مدیرعامل صنایع مس ایران امیدواری زیادی میان هواداران کرمانی ایجاد کرده تا در نهایت پس از 15 سال ورزشگاهی که سال ها انتظارش را می کشیدند، آماده میزبانی از آنها شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ کلنگ ساخت ورزشگاه شهدای مس کرمان در سال 1385 و در ابتدای جاده هفت‌باغ شهر کرمان به زمین خورد. قرار بود طی 18ماه این استادیوم به بهره‌برداری برسد، اما مانند سایر پروژه‌های زیربنایی کشور، این ورزشگاه نیز با تاخیر در روند تکمیل روبه‌رو شده است. با این حال، اینطور که گفته می شود ورزشگاه شهدای مس به زودی افتتاح خواهد شد.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل صنایع مس کرمان ضمن تایید این خبر درباره زمان بهره برداری از ورزشگاه اینطور توضیح داده است:« این ورزشگاه بر اساس آخرین تکنیک‌ها و مدل‌های معماری روز دنیا ساخته شده و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.»

در پلان کامپیوتری که برای ساخت تمامی فازهای ورزشگاه شهدای مس طراحی شده، عظمت این پروژه در فازهای گوناگون قابل مشاهده است؛ ورزشگاهی که می تواند یکی از شکیل‌ترین استادیوم‌های ایران و حتی آسیا باشد تا در کنار ورزشگاه امام رضا، فولاد آره نا و حتی بالاتر از ورزشگاه آزادی و ورزشگاه نقش جهان، جایگاهی برای خودش پیدا کند.

ورزشگاه شهدای مس در کنار امکانات روز دنیا، از معماری خاصی در طراحی نیز بهره مند شده، که با الهام از بادگیرها و قلعه‌هایی است که در استان کرمان وجود دارد و نشان می‌دهد این ورزشگاه متعلق به کدام خطه از ایران است.

از نکات قابل توجه دیگر این ورزشگاه، ظرفیت 30 هزار نفری آن است که در کنار حذف پیست تارتان، می تواند فضایی وحشتناک برای تیم های میهمان ایجاد کند.

 همچنین، در این ورزشگاه همه امکانات یک ورزشگاه روز دنیا از جمله سالن‌های مختلف آماده‌سازی تیم‌ها نیز تدارک دیده شده و در فازهای بعدی این مجموعه، ساخت سالن ورزشی چندمنظوره نیز در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجه دیگر که در ساخت این مجموعه ورزشی وعده داده شده و در طرح های کامپیوتری آورده شده، ساخت دریاچه مصنوعی و همچنین فضای مناسب برای تمرین تیم‌های قایق‌رانی است؛ موضوعی که در ورزشگاه نقش جهان نیز وعده اش داده شده و البته هنوز در پی اجرایی کردن آن هستند.

پیش از افتتاح این ورزشگاه اما شاید هواداران و علاقمندان به فوتبال در کرمان انتظار بازگشت مس کرمان به لیگ برتر را می کشند؛ مس پرافتخاترین استان کرمان است که 9 فصل در لیگ برتر حاضر بوده و یک‌بار هم در سال 88 همراه با پرویز مظلومی به مقام سومی مسابقات دست یافت؛. این تیم همچنین یک‌بار به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و در آن مسابقات موفق شد به جمع 16 تیم برتر نیز راه یابد. 

ورزشگاه مس کرمان در دو طبقه به روزهای افتتاح نزدیک می شود و هر دو طبقه این ورزشگاه مجهز به صندلی های نارنجی و سفید رنگ شده تا همه چیز مهیای حضور مس کرمان در لیگ برتر باشد؛ تیمی که با مجتبی حسینی اکنون رتبه دوم جدول رده بندی مسابقات را در اختیار دارد و از مدعیان مسلم صعود به لیگ برتر است؛ پس برای کرمانی چه خبری شیرین از شنیدن خبر بازگشت تیم محبوبشان به لیگ برتر، آن هم در سال افتتاح ورزشگاهی که 15 سال انتظار آن را کشیده اند.

 

 

 

 

 

  • مهدی فولادی ارسالی در

    فوق العاده است اما اگ تابلوتبلیغاتی دیجیتالی براش نصب کنن مثل ورزشگاه های اروپایی

دیدگاه تان را بنویسید