در آخرین روز بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ بود که استعدادها و نخبه‌های تنیس روی‌میز قم با درخشش در مسابقات لیگ برتر پینگ‌پنگ باشگاه‌های کشور بار دیگر بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود مهر تایید زدند و هم مجددا برای ورزش قم افتخار آفریدند.

در شرایطی که ۱۱ تیم در مسابقات فصل قبل لیگ برتر تنیس روی‌میز رده سنی نوجوانان و جوانان باشگاه‌های ایران حضور یافته بودند، دیدارهای مرحله مقدماتی در دو گروه به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت‌وبرگشت به انجام رسید و سرانجام تیم قم عنوان قهرمانی را کسب کرد.

این تیم با هدایت یکی از مربیان با دانش این رشته یعنی مهدی مقیمی و عضویت استعدادهای بومی این رشته نظیر پویا وفایی، سیدعلی سجادیان، محمد محمدی، سیدمحمد موسوی، پرهام حکّانی و پارسا نوروزی در ترکیب خود، در پایان مرحله مقدماتی به‌عنوان صدرنشین بالاتر از تیم‌های هیأت قزوین، صنعت نفت آبادان و مس کرمان به نیمه‌نهایی راه یافت.

قهرمانی بدون شکست پینگ‌پنگ بازان قم در لیگ برتر ۹۸

استعدادهای تنیس روی‌میز قم در مرحله مقدماتی تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، مس کرمان و هیأت قزوین را در دیدارهای رفت‌وبرگشت شکست داده و بدون شکست از گروه دوم صعود کردند، تیمی که تمام نفرات آن را بازیکنان بومی پینگ‌پنگ قم تشکیل می‌دادند، نفراتی که از رده‌های سنی پایه زیر نظر مربیان با دانش این رشته رشد کرده‌اند.

پینگ‌پنگ بازان قم با نتایج درخشان مرحله مقدماتی مجوز صعود به جمع چهار تیم مرحله نهایی را کسب کردند، مرحله‌ای که در آن تیم‌های نفت و گاز گچساران، هیأت گراش و هیأت پینگ‌پنگ قزوین نیز حضور داشتند که تیم قم در بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال به ترتیب تیم‌های هیأت گراش و نفت و گاز گچساران را با نتایج مشابه ۴ بر ۱ شکست داد و قهرمان شد.

عموئیان: باید حتما حامی مالی داشته باشیم

رئیس هیأت تنیس روی‌میز استان قم راجع به این قهرمانی و موضوع حضور تیم قم به مسابقات بین‌المللی این رشته به خبرنگار ایرنا گفت: هر ساله تیم‌هایی که در رده‌های سنی مختلف لیگ‌های تنیس روی‌میز کشور عنوان قهرمانی را کسب می‌کنند نمایندگی کشورمان را در رقابت‌های برون‌مرزی به دست می‌آورند.

محمد عموئیان افزود: با توجه به برگزاری مسابقات بین‌المللی متعدد در رده‌های سنی مختلف، فدراسیون تنیس روی‌میز تیم‌های قهرمان هر رده لیگ‌های کشور را به نمایندگی از ایران به این رویدادها اعزام می‌کند که امسال به واسطه قهرمانی قم در لیگ برتر نوجوانان و جوانان باشگاه‌های کشور این قرعه به نام قم افتاده است.

رئیس هیأت تنیس روی‌میز استان قم در پاسخ به این‌که آیا مقدمات این اعزام فراهم است یا خیر؟ تصریح کرد: فدراسیون به ما اعلام کرد که قم به‌عنوان قهرمان به یک رقابت بین‌المللی اعزام می‌شود، ولی همان‌گونه که می‌دانید تامین منابع مالی مهم‌ترین موضوع برای حضور در یک رقابت بین‌المللی است، بنابراین باید حتما حامی مالی داشته باشیم. ر.ج/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.