قرنطینه در آمریکا؛ سعید معروف به لیگ ایران بازنمی گردد؟

سعید معروف نه تنها تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده، بلکه تکلیف قرارداد قبلی‌اش هم مشخص نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید معروف که ماههاست دور از ایران به سر می‌برد، هنوز هم تحت قرارداد باشگاه بایک موتور چین است. با اینکه چینی‌ها لیگ بسکتبال خود را از دیروز آغاز کردند و حامد حدادی هم به عنوان تنها بازیکن ایرانی در ترکیب نانجینگ به میدان رفت، اما خبری از شروع سوپرلیگ والیبال این کشور نیست.


سعید معروف هم که در تابستان سال گذشته با تیم بایک موتور قرارداد امضا کرده بود، هنوز یک بازی هم برای این تیم انجام نداده و در آمریکا به سر می‌برد. جدا از اینکه قطعا کاپیتان تیم ملی ایران از نظر مالی به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ چین ضرر کرده، او حالا در بلاتکلیفی قرار دارد و حتی نمی تواند راحت درباره تیم فصل آینده خود تصمیم بگیرد.


شاید عجیب‌ترین اتفاق همین باشد که خیلی از بازیکنان این روزها به فکر تیم فصل جدید خود هستند و اتفاقا اکثر ستاره های والیبال ایران هم قرارداد جدیدشان را امضا کردند، اما معروف همچنان درگیر قرارداد فصل گذشته خود با تیم چینی است.


برای اطلاع بیشتر از وضعیت کاپیتان تیم ملی ایران که بیش از یک سال است در بازی های باشگاهی به میدان نرفته و حدود 6 ماه است که در زمین والیبال رویت نشده، با امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی تماس گرفتیم که یکی از نزدیک‌ترین افراد به معروف است.


خوش‌خبر از عدم بازگشت سعید معروف به ایران در ماههای اخیر خبر می دهد و درباره وضعیت فعلی او به "ورزش سه" می‌گوید: سعید همچنان در حالت استندبای قرار دارد و منتظر اعلام نظر باشگاه چینی است. فعلا که به او خبر جدیدی نرسیده و مشخص نیست لیگ والیبال چین چه سرنوشتی دارد. معروف همچنان تحت قرارداد باشگاه چینی است، اما می تواند برای فصل آینده خودش هم تصمیم بگیرد.


در ماههای اخیر اخباری مبنی بر پیشنهادات ایتالیایی برای سعید معروف منتشر شده، عنوان می‌کند: پیشنهاد رسمی به سعید از ایتالیا نرسیده، اما به صورت جسته و گریخته تیم هایی برای جذب او ابراز علاقه کرده‌اند. وضعیت لیگ ایتالیا هم چندان مشخص نیست. با این حال برخی از هم تیمی‌های سابق معروف به او پیغام دادند که فلان باشگاه برای جذب او آمادگی دارد. هنوز چیزی مشخص نیست و باید ببینیم که چه اتفاقی در هفته های آینده رخ می دهد.


چند لژیونر ایرانی از جمله سیدمحمد موسوی که فصل گذشته در اروپا بازی می کردند، در این فصل تصمیم به حضور در لیگ ایران گرفتند. از خوش‌خبر پرسیدیم که ممکن است سعید معروف هم بعد از چند سال بار دیگر به لیگ ایران بازگردد. او نیز اینطور پاسخ داد: بعید است سعید به ایران برگردد. اگر او چنین قصدی داشت تا الان به باشگاهها چراغ سبز نشان می داد. هر تیمی نمی‌تواند معروف را در ایران جذب کند. این روزها هم که تیم ها اکثر بازیکنان خود را جذب کردند و حتی تمریناتشان را آغاز کردند. فکر نمی کنم فصل آینده هم سعید در ایران بازی کند و احتمالا به بازی خارج از ایران ادامه می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید