جی پلاس

بازی نکردن سعید معروف در چین؛ نگرانی بزرگ یا توفیق اجباری؟

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران تنها بازیکنی است که در چند ماه اخیر بدون انجام بازی رسمی به تمرینات تیم ملی برگشته است. اتفاقی که هم می تواند به ضرر و هم به نفع تیم ملی تمام شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، از هفته آینده رقابت های مهم و سرنوشت ساز والیبال انتخابی المپیک در چین آغاز می شود و تیم های آسیایی آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان می کنند.

اواسط تابستان بود که سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به باشگاه بایک موتور چین پیوست؛ این در حالی است که او در فصل قبل در سیه نا ایتالیا بود.

با توجه به اینکه چین میزبان رقابت های انتخابی المپیک در قاره آسیا است این کشور تصمیم گرفت مسابقات لیگ خود را با تاخیر برگزار کند بنابراین سعید معروف در هیچ مسابقه رسمی به میدان نرفته است و جزو بازیکنانی محسوب می شود که در چند ماهی که تمرینات تیم ملی برگزار نشد، هیچ بازی هم نکرده است.

نکته جالب توجه این است معروف  تنها در تمرینات بایک موتور حاضر بوده و در شرایط مسابقه قرار ندارد و  همین موضوع از چند هفته پیش نگرانی هایی را ایجاد کرد. هرچند امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی اعلام کرد که معروف با بدنساز شخصی خود تمرین کرده و هیچ مشکلی برای حضور در بین بازیکنان آماده تیم ملی ندارد.

با این حال بعد از رقابت هایی که معروف با تیم ملی والیبال ایران پشت سرگذاشت تا زمان حضورش در تمرینات تیم ملی او هیچ بازی رسمی را انجام نداد و به نظر می رسد تنها بازیکن تیم است که بدون انجام حتی یک بازی پای به تمرینات گذاشته است.

شاید این تاخیر در برگزاری لیگ چین به نوعی به نفع معروف هم شده باشد چرا که او توانست بعد از یک دوره پرفشار، استراحت داشته باشد. هرچند این نگرانی وجود دارد که عدم بازی معروف در چین در آمادگی او تاثیربگذارد. از طرفی می توان امیدوار بود که خستگی های فراوان او به عنوان پاسور اول تیم ملی از بین رفته باشد و تیم ملی بتواند از یک معروف سرحال بهره ببرد.

مصدومیت امیر غفور و از دست رفتن شانس حضورش در رقابت های انتخابی المپیک این نگرانی را ایجاد کرده که شاید مصدومیت و خستگی دیگر بازیکنان در چین به ضرر تیم ملی شود. جایی که آخرین نقطه امید برای رسیدن به توکیو است و اگر مشکلی برای یکی از بازیکنان اصلی پیش بیاید کار قطعا دشوار می شود.

شاید اگر ایران هم در رقابت های گذشته از تعداد بازیکنان بیشتری استفاده می کرد دیگر بازیکنان دچار فرسایش نمی شدند و آسیب دیدگی های کهنه گریبان تیم را نمی گرفت. با این حال به نظر می رسد این روند هم چنان ادامه دارد و فدراسیون ترجیح می دهد از بازیکنانی استفاده کند که نامی تر هستند؛ نه آماده تر! اگر در یکی دو سال اخیر، جوانان بازی های بیشتری انجام می دادند نیمی از دغدغه های امروز برای تیم ملی والیبال وجود نداشت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید