واکنش رییس فدراسیون تکواندو به مصاحبه های جنجالی ملی پوشان

رییس فدراسیون تکواندو به مصاحبه های اخیر ملی پوشان این رشته واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سید محمد پولادگر بعد از برگزاری نشست با المپین‌های تکواندو و کادر فنی و مدیر تیم‌های ملی اظهار داشت: در روزهای اخیر مصاحبه‌های بچه‌ها باعث بروز حواشی شده بود و علت این نیز شرایط روحی خاص ملی‌پوشان بود. ورزشکاری که در طول سال‌های متمادی در اردوهای مستمر به سر برده در حال حاضر شرایط سختی را تجربه می‌کند. تمرینات انفرادی برای ملی‌پوشان شرایط سختی دارد به خصوص که هنوز تکلیف هیچ چیز مشخص نیست و هیچ کسی نیز در این جریان مقصر نیست. از اواخر اسفند ماه که اردوهای تیم ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، بچه‌ها در اردو حضور نداشتند و همین موضوع باعث ایجاد بحران روحی برای آنها شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط صلاح دیدیم جلسه‌ای را با ملی‌پوشان و کادر فنی برگزار کنیم و در خصوص برنامه‌های آینده تصمیم‌گیری کنیم. همانطور که از قرائن و شواهد به نظر می‌رسد، تعطیلی اردوها طولانی‌تر خواهد بود و متاسفانه به نظر می‌رسد حتی موج دوم کرونا از شدت بیشتری نسبت به موج اول برخوردار است. در این شرایط ما برای تبیین برنامه‌ها جلسه‌ای را با کادر فنی و ملی‌پوشان برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم بحران را مدیریت کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم وقتی ملی‌پوشان در قالب یک تیم در اردو به سر می‌برند شرایط به گونه‌ای است که می‌شود مسائل را مدیریت کرد اما در شرایط فعلی بچه‌ها باید مدیریت بر خود را انجام بدهند. مهمترین دستور جلسه امروز ما این بود که بچه‌ها با درنظر گرفتن بدترین شرایط و حتی احتمال لغو کامل المپیک برنامه‌ریزی داشته باشند و مشکلات را در نظر بگیرند. استراتژی ما در شرایط فعلی گذر از بحران ایجاد شده است و امیدواریم همه بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. تعداد ملی‌پوشان المپیکی ما زیاد نیست و همه باید تلاش کنیم در حد امکان مشکلات این بچه‌ها را برطرف کنیم.

پولادگر در خصوص ناراحتی مسئولان وزارت ورزش از مصاحبه‌های ملی‌پوشان و اینکه حتی عنوان می‌شود این صحبت‌ها برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. اولویت بچه‌های ما در حوزه قهرمانی اهتزاز پرچم و افتخار برای کشورمان است و همه این نفرات در هر رویدادی تمام تلاش خود را برای خوشحالی مردم و برافراشته شدن پرچم کشورمان انجام دادند. همه می‌دانیم تحمل یک لحظه از سختی‌هایی که بچه‌ها در تمرینات متحمل می‌شوند و استرسی که در مسابقات با آن دست به گریبان هستند،‌ بسیار سخت است. این مهم با میلیاردها تومان پول قابل معاوضه نیست. در حال حاضر شرایط بحرانی و سخت است و معتقدم قهرمان ملی حتی در این شرایط نیز بدون در نظر گرفتن منفعت مادی جان و سلامتی خود را برای خوشحالی مردم خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: زمانی مانند حال حاضر شرایط روحی بچه‌ها بحرانی می‌شود اما مطمئن باشید در ضمیر باطنی‌ آنها هیچ‌وقت کم‌کاری برای تیم ملی معنا ندارد. شاید در برخی جاها شرایط برای قهرمانان بهتر، خاص‌تر و ویژه‌تر باشد اما آنجا ایران نیست. بچه‌های ما شرایط کشور را مانند شرایط پدر و مادر درک می‌کنند و هیچ وقت حاضر نیستند به خاطر مشکلات مالی پدر و مادر خود را ترک کنند. الگوی ملی‌پوشان ما جوانانی هستند که زمانی از ارزشمندترین جوهر وجودی خود که جانشان بود گذشتند و آنها نیز با الگو گرفتن از آن جوانان برای سربلندی کشور خود جانفشانی خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید