اپل به دنبال دو دستگاه واقعیت افزوده

اپل در حال کار بر روی توسعه ۲ دستگاه واقعیت افزوده است که یکی از آنها به سبک هدست "اوکولوس"(Oculus) است و دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال توسعه دو دستگاه مجزای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است که طی چند سال آینده عرضه خواهند شد.

براساس این گزارش، یکی از این دستگاه‌ها با کد N۴۲۱ شناخته می‌شوند و کد N۴۲۱ شامل یک جفت عینک واقعیت افزوده سبک است که می‌توانند سبب همپوشانی متن و تصاویر روی صفحه نمایش شوند و دیگری با کد N۳۰۱  شناخته می‌شود که یک هدست بزرگ‌تر و قدرتمندتر است که فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. N۳۰۱ احتمالا در سال ۲۰۲۱ عرضه شود در حالی که پیش‌بینی می‌شود N۴۲۱ در سریع‌ترین زمان در سال ۲۰۲۳ عرضه شود.

در حالی که شایعات زیادی در مورد برنامه‌های مخفیانه اپل در توسعه سخت افزار واقعیت افزوده وجود دارد، این گزارش از محصولات جدیدی که این شرکت در حال توسعه آنها است پرده برداشته است.

هدست‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر از صفحات نمایش با وضوح فوق العاده بالا برخوردار هستند که این موضوع تشخیص بین اشیاء واقعی و دیجیتال را برای کاربر غیرممکن می‌سازد. این فناوری با "سیستم بلندگوهای سینمایی"(cinematic speaker system) همراه خواهد بود که این سیستم به واقع گرایی سخت افزار  افزوده خواهد شد.

جزئیات بیشتر این سیستم بلندگو هنوز فاش نشده است اما اپل در حال حاضر در حال کار بر روی سیستمی است که آن را صدای سه بعدی(۳D audio) نامیده و هدف از توسعه آن این است که توسط این سیستم بتواند صدای اشیاء مجازی را مطابق موقعیت آنها در یک اتاق منعکس کند.

به همین ترتیب این گزارش نشان داد برنامه اختراعی که شرکت اپل سال گذشته آن را ثبت کرده بود توسعه دستگاه‌هایی بود که ترکیب دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که عمق میدان و نمایان‌سازی یا رندرینگ آنها بالاتر است که این موضوع از خستگی چشم و حالت تهوع کاربران که ناشی از استفاده از چنین هدست‌هایی است، می‌کاهد. بنابر گزارش‌ها این هدست با وجود برنامه‌های اولیه طراحی به یک مرکز پردازش جداگانه احتیاج ندارد. بنابر گفته‌ها مدیران اپل پیشتر بر روی طراحی دستگاه اختلاف نظر داشتند.

پرداز زدن یا ارائه ماشینی تصاویر یا نمایان‌سازی یا رندرینگ(Rendering) فرایند تولید ماشینی تصاویر بر پایه مدل‌های محاسباتی و سپس ارائهٔ رایانه‌ای آنها بر روی صفحه نمایش را شامل می‌گردد.

دیدگاه تان را بنویسید