چند میلیون خانوار ایرانی اجاره‌نشین هستند؟

محمود محمود زاده اظهار کرد بر اساس آمار سال ۹۵، در شهر تهران، ۴۳.۶ درصد از افراد مستاجر هستند البته برخی از افراد بدلیل اعلام نکردن و یا اینکه در خانه‌های سازمانی سکونت دارند لحاظ نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵، ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، معادل ۳۰.۷ در صد مستاجر هستند.

وی ادامه داد: در ۷ استان از جمله تهران، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، قم و لرستان نرخ اجاره نشینی بیش از ۴۰ درصد است و در ۶ استان از جمله یزد، مازندران و گلستان، نرخ اجاره نشینی کمتر از ۳۰ درصد و در بقیه استان های کشور، آمار اجاره نشینی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

6 میلیون و 600 هزار خانوار ایرانی مستاجرند

محمودزاده اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت زمین، نرخ اجاره هم افزایش پیدا می‌کند، علت آن هم شخصی بودن ملک است و دولت هم در گذشته به این بازار ورود خاصی نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهادهای این وزارتخانه در بخش مسکن گفت: برای مدیریت بازار اجاره، وزارت راه و شهرسازی پیشنهادهای خود را در بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کرده است البته در هفته گذشته جلسات کارشناسی آن برگزار شد و هفته آینده نیز پیشنهادها به دولت ارائه می‌شود که این پیشنهادها در جهت توانمندی و کنترل بازار است.

دیدگاه تان را بنویسید