بلاتکلیفی المپیک توکیو در فاصله 400 روزه

تا زمان آغاز المپیک توکیو تنها 400 روز دیگر باقی مانده اما برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی هنوز در ابهام است.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، درست 400 روز دیگر بازی‌های المپیک توکیو 2020 آغاز خواهد شد و این در حالی است که هنوز هم کشمکش‌های زیادی درخصوص برگزاری یا عدم برگزاری این رویداد وجود دارد.

شیوه ویروس کرونا در جهان باعث تعویق یکساله این بازی‌ها شد و همین مسئله، آینده برگزاری این رویداد را با با ابهام مواجه کرده است.

دولت ژاپن تأکید می‌کند که برگزاری المپیک 2020 که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال آینده میلادی موکول شده است، هیچ ارتباطی با کشف احتمالی واکسن این بیماری ندارد. سخنگوی هیئت وزیران ژاپن در این باره گفته است: موفقیت در تولید واکسن ویروس کرونا شرطی برای برگزاری المپیک 2020 در تابستان سال آینده در توکیو نیست. تا جایی که من می‌‌دانم اعضای کمیته سازماندهی المپیک 2020 در ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) کشف واکسن ویروس کرونا را شرط برگزاری این رقابت‌ها تعیین نکردند، البته نقش این واکسن در بازگرداندن زندگی عادی مردم جهان بسیار اهمیت دارد.

در همین حال کاهش تعداد تماشاگران و شرکت‌کنندگان در المپیک 2020 در برنامه‌های اصلی ژاپن به عنوان میزبان رقابت‌ها قرار دارد. نماینده کمیته ساماندهی بازی‌ها در این باره عنوان کرد: ما سیاستی را با هدف ساده‌سازی قالب مسابقات،کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب کردیم. برنامه‌ریزی ما به نحوی است که المپیک 2020 با تکیه بر 3 اصل اساسی فراهم کردن محیطی امن، کاهش هزینه‌های لازم برای درک بیشتر ساکنان توکیو و همچنین ساده‌سازی قالب رقابت‌ها با هدف اطمینان‌ یافتن از از انجام مسابقات ایمن برگزار خواهد شد. البته کاهش تعداد تماشاگران و شرکت‌کنندگان در المپیک نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید