آرسنال به این سبک به کمپین مبارزه با نژادپرستی پیوست+ عکس

آرسنالی ها فردا با پیراهنی خاص به مصاف منچسترسیتی می روند تا اعتراضشان به نژادپرستی را نشان دهند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های لیگ برتر انگلیس که از تاریخ 13 مارس (23 اسفند) در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور به حالت تعلیق در آمده بود، قرار است از امشب (چهارشنبه 28 خرداد) با برگزاری دو دیدار پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران از سرگرفته شود. بر این اساس از ساعت 21:30 امشب به وقت تهران استون‌ویلا پذیرای شفیلدیونایتد است و تیم‌های منچسترسیتی و آرسنال هم از ساعت 23:45 به وقت تهران در دیداری حساس در ورزشگاه اتحاد مقابل هم قرار می‌گیرند.

آرسنال قرار است در بازی امشب با پیراهنی به میدان برود که به جای نام بازیکنان، شعار «Black Lives Matter» به معنای «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» پشت آن درج شده و این شعار روی آستین این پیراهن هم دیده می‌شود. جلوی پیراهن هم قلبی آبی‌رنگ دیده می‌شود که روی آن سه حرف NHS دیده می‌شود که نشاگر سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) بوده و به منظور قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا، روی این پیراهن نقش بسته است.

 

پیراهن آرسنالپیراهن آرسنال

 

منچسترسیتی هم قرار است در این بازی با پیراهنی خاص به میدان برود و این بار خبری از لوگوی هواپیمایی اتحاد روی آن  نخواهد بود و روی آن تبلیغ کمپینی است که هدفش جمع‌‌آوری حداقل یک میلیون پوند دیگر برای کمک به نیازمندان در راستای مبارزه با ویروس کروناست.

 

پیراهن منچستر

سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس پیش از این موافقت خود را با درج شعار«Black Lives Matter» به جای نام بازیکنان روی پیراهن تیم‌ها اعلام کرد بود. کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست ایالت مینه‌سوتا به دست پلیس آمریکا واکنش‌های زیادی را از سوی اهالی دنیای ورزشی به خصوص جامعه فوتبالیست‌ها به همراه داشته و جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در جهت مبارزه با نژادپرستی در آمریکا به راه افتاده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید