توضیح عضو شورای عالی بورس درباره فروش وکالتی سهام شرکت

عضو شورای عالی بورس درباره فروش وکالتی سهام شرکت ها ، معامله سهام عدالت و معضل وکالتنامه شرکت هایی مانند سیمان مجد خواف توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روح الله حسینی مقدم درباره فروش وکالتی سهام شرکت های سهامی عام و سهام عدالت و همچنین معضل شرکت هایی مانند سیمان مجد خواف و وکالتنامه حدود ۵۵ هزار نفر به بورس پرس گفت: طبق قانون احکامی دائمی که قبلا" در برنامه پنجم توسعه بود، سهام همه شرکت های سهامی عامی که نزد سازمان بورس ثبت شده اند باید در بازار سرمایه داد و ستد شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس بود که بازار پایه فرابورس راه اندازی شد تا سهام شرکت هایی که هنوز فرایند پذیرش را طی نکرده اند ، امکان معامله داشته باشند. بنابراین معاملات سهام شرکت های سهامی عام در خارج از بازار سرمایه ممنوع و باطل است.

این عضو شورای عالی بورس درباره فروش وکالتی سهام عدالت هم توضیح داد: بعد از آزادسازی سهام عدالت، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی به درستی موضوع خلاف قانون بودن فروش وکالتی سهام عدالت توسط برخی دارندگان کم اطلاع و به قیمت های ارزان را در شورای عالی بورس مطرح کرد که با ابلاغ دادستان کل ، معاملات وکالتی سهام عدالت در سراسر ایران ممنوع شده و وجاهت قانونی ندارد.

حسینی مقدم در مورد وکالت ۹ سال قبل ۵۵ هزار سهامدار "سخواف" به یک گروه که منجر به سوء مدیریت ، زیاندهی ، برگزاری مجامع در نقطه صفر مرزی خواف به جای تهران و... شده به بورس پرس توضیح داد: این موضوع و همچنین دادن وکالت سهام به دیگران از جنبه های مختلف قابل بررسی است اما عمده ترین عامل آن ناشی از عدم آگاهی سهامداران است.

وی ادامه داد: برای حل این معضل علاوه بر اقدام به ابطال وکالتنامه ها ، سهامداران این شرکت و دیگر شرکت های مشابه می توانند موضوع را با سازمان بورس در میان گذاشته و از مدیران و کارشناسان نهاد ناظر بازار سرمایه مشورت بگیرند . 

 

دیدگاه تان را بنویسید