سه مدافع ایرانی در میان بهترین های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷+ لینک نظرسنجی

نام سه مدافع فوتبال کشورمان در نظرسنجی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)‌ که بهترین تیم‌‌های مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های گذشته را به نظرسنجی کاربران خود گذاشته است، نظرسنجی انتخاب بهترین مدافعان این رقابت‌ها در سال 2017 را منتشر کرد که نام صادق محرمی از پرسپولیس، خسرو حیدری از استقلال و پیمان شیرزادی از استقلال خوزستان در این فهرست دیده می‌شود. محرمی و حیدری نامزد بهترین مدافع راست این دوره از رقابت‌ها شده‌اند و شیرزادی هم در میان نامزدهای بهترین مدافع چپ مسابقات حضور دارد.

AFC درباره محرمی نوشت: 23 تکل، 38 دریبل و 86 دوئل موفق (رتبه اول میان مدافعان در هر سه مورد). بازیکنی که تقریباً همیشه در دفاع پرسپولیس حاضر بود. غول‌های تهرانی برای نخستین بار به نیمه‌نهایی مسابقات رسیدند، محرمی بسیار جنگجو بود و از این لحاظ در بهترین وضعیت خود قرار داشت. محرمی بیش از هر مدافعی تکل و دوئل موفق داشت و بیشتر از هر بازیکنی در این پست، بازیکنان حریف را دریبل زد؛ او در میان تمامی بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا در دریبل زدن، تنها هالک بازیکن شانگهای SIPG چین را پیش رو داشت.

در این گزارش درباره خسرو حیدری آمده است: 14 موقعیت گل ایجاد شده و 2 پاس گل، 55 سانتر روی دروازه و 43 سانتر در جریان بازی (رتبه اول میان مدافعان). تجربه این مدافع کهنه‌کار استقلال در نخستین صعود تیم تهرانی به مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا از سال 2013 بسیار تعیین‌کننده بود. بازیکن پیشین تیم ملی ایران بیشترین سانتر را نسبت به هر مدافع دیگری روی دروازه حریفان ارسال کرد که دو سانتر به گل منجر شد.

AFC همچنین درخصوص پیمان شیرزادی نوشت: 12 سانتر در جریان بازی (رتبه اول میان مدافعان)، 13 موقعیت ایجاد شده و دو پاس گل، 64 تکل موفق. استقلال خوزستان با صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در نخستین حضور خود در بازی‌ها، از شر عنوان «تازه وارد» خلاص شد. ارسال‌های دقیق شیرزادی از سمت چپ، نیروی قدرتمند خط آتش استقلال خوزستان بود و به آنها کمک کرد.

تیم‌های ایرانی در بخش مدافع وسط نماینده‌ای ندارند.

برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید