سرانجام فاصله 10 درصدی قیمت کارخانه و بازار خودرو چه شد؟

به گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فاصله 10 درصدی پیشنهاد سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو بود، اما موافقان و مخالفانی دارد که هنوز نهایی نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ۲۲ اردیبهشت ماه امسال بود که رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد «برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.»

تا امروز اما این موضوع اجرایی نشده و بسیاری افراد و مشتریان خودرو از اجرایی نشدن آن گلایه داشتند.

عباس تابش رییس سازمان حمایت در نشست خبری امروز شنبه ۲۴ خرداد ماه در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: پیشنهاد سازمان حمایت این بود که ۱۰ درصد بالای قیمت مصوب خودرو به عنوان منشا تعزیر در نظر گرفته شود، این موضوع به کمیته‌های مربوط ارسال شده و در دست بررسی است.

 وی از دیدگاه‌های متفاوت موجود در این زمینه خبر داد و افزود: برخی می‌گویند وقتی قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد آنگاه قیمت‌های بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد، اما سازمان حمایت در این زمینه معتقد است که باید سقف قیمتی در بازار تعیین شود.

 تابش خاطر نشان کرد: این موضوع پس از نهایی شدن در کمیته‌های مربوط به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد و هر تصمیمی که در نهایت اخذ شود، اجرایی خواهد شد.

 وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آنالیز قیمتی خودروها یکبار برای همیشه، بیان داشت: اکنون جمع‌بندی در دستگاه‌های مختلف بر این شده که قیمت ها توسط شورای رقابت در زمینه خودرو اعلام شود و بر این اساس آنالیز قیمتی و اعلام قیمت نهایی خودروها نیز باید از سوی این شورا بررسی و اعلام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید