لیگ برتر بوکس پس از یک دهه آغاز شد

دبیر فدراسیون بوکس ایران گفت: اگر مسئله خاصی رخ ندهد، لیگ برتر را با ۷ تیمی که حضورشان قطعی است پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حمید قبایی‌زاده درباره آخرین وضعیت برنامه‌های فدراسیون بوکس برای برگزاری لیگ برتر، توضیح داد: پس از جلسه‌ای که صبح امروز (شنبه) ۲۴ خرداد ماه در فدراسیون داشتیم، تصمیم بر آن شد که لیگ را با ۷ تیم آغاز کنیم. به این ترتیب تهران با دو تیم و ارتش، استان سیستان و بلوچستان، استان لرستان، استان خوزستان و استان اصفهان هر کدام با یک تیم در لیگ حضور خواهند داشت. البته ممکن است تعداد این تیم‌ها به ۸ تیم هم برسد، با این حال تصمیم نهایی ما شروع با ۷ تیم است. 

او افزود: احتمالا شنبه یا دوشنبه آخرین جلسه خود را با نمایندگان تیم‌ها برگزار کنیم تا پس از کسب مجوزهای لازم از وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات را استارت بزنیم. همانطور که می‌دانید شرایط کشور خاص است و باید با در نظر گرفتن دستورات مقامات پیش رفت. اگر مجوزهای لازم صادر شود به صورت متمرکز لیگ را پیگیری می‌کنیم. 

دبیر فدراسیون بوکس، در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ضمانت کافی از باشگاه گرفته است تا به تعهداتشان نسبت به بوکسورها عمل کنند؟ توضیح داد: در دوره‌های قبل هیات‌های استانی برای برگزاری لیگ و تیمداری درگیر می‌شدند، اما در این دوره اینگونه نیست. تیم‌هایی که وارد لیگ شده‌اند پشتوانه خوبی دارند، به عنوان مثال اگر خوزستان تیم دارد یعنی فولاد خوزستان در لیگ حاضر می‌شود. همچنین اگر سیستان و بلوچستان تیم دارد، کارخانه سیمان خاش پشتوانه آن است. ارتش هم که خودش یک  سازمان معتبر است. 

او افزود: همچنین فدراسیون در ابتدای ورود تیم‌ها به لیگ از هر تیم مبلغ ۳۰ میلیون تومان پول دریافت می‌کند و قرارداد بوکسورها هم باید در فدراسیون ثبت شود. تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم و امیدواریم پس از کسب مجوزهای لازم لیگ خوبی را پشت سر بگذاریم. 

قبایی‌زاده در مورد گرفتن تست‌های پزشکی از بوکسورها نیز گفت: قطعا اگر کرونا برای آغاز لیگ مشکل ایجاد نکند، مذاکرات لازم را با فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌دهیم تا در این زمینه همکاری لازم صورت گیرد. متاسفانه در این هفته‌ها وضعیت برخی از استان‌های کشور باز هم قرمز شد که امیدواریم با تمهیدات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، این مشکل هر چه زودتر برطرف شود. 

دبیر فدراسیون بوکس در مورد انتخاب دلشاد به عنوان رئیس سازمان لیگ نیز گفت: با او صحبت‌هایی داشتیم تا به عنوان اصلی‌ترین گزینه فدراسیون این سمت را در اختیار بگیرد. با این وجود اعلام کردند که فعلا بیمار بوده و نیازمند استراحت بیشتری هستند. با همه این‌ها از پیشکسوتان بوکس خواسته‌ایم تا با او صحبت کنند که اگر دلخوری یا مشکلی هست کنار گذاشته و تجربیاتشان را در اختیار بوکس کشور قرار دهند. فعلا کسی این سمت را در اختیار ندارد و به صورت شورایی مسائل را پیگیری می‌کنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید