روغن نارگیل، این پرخاصیت پربحث را بشناسید

یکی از مواد غذایی پربحث روغن نارگیل است. کارشناسان بهداشت گاهی آن را غذایی فوق العاده محسوب می کنند و برخی از آن به عنوان اسید چرب نام میبرند و حتی آن را سم می دانند.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، مصرف روغن نارگیل برای بدن فواید زیادی دارد. عجیب است که روغن اشباعی مانند آن حتی در لاغری هم به ما کمک می کند! روغن نارگیل یکی از پربحث‌ترین مواد غذایی است. بسیاری از کارشناسان بهداشت آن را غذایی فوق‌العاده با ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای چرب نام می‌برند و برخی دیگر آن را سم می‌دانند! اما واقعیت چیست؟

مانند بسیاری از بحث‌های داغ، واقعیت چیزی وسط این دو طیف قرار دارد. درست از بسیاری از افرادی که از آن استفاده می‌کنند در ریسک بیماری‌های قلبی هستند اما تری گلیسیرید روغن نارگیل مزایای سلامتی بالایی دارد. در نظر داشته باشید که میزان مصرف این روغن بسیار اهمین دارد و می‌تواند به سلامتی شما صدمه برساند.

روغن نارگیل

 

فواید کلی روغن نارگیل

۱. بالا بردن کلسترول خوب

۲. برای قند خون و دیابت مفید است

۳. به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک می‌کند

۴- به متوقف کردن بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا کمک می‌کند

۵- کمک به سلامت کبد و دستگاه‌های ادراری

۶. انرژی را تقویت می‌کند

۷. کمک به هضم غذا

۸- به عنوان محلول زخم و سوختگی عمل می‌کند

۹. به عنوان یک ماده ضد پیری عمل می‌کند

۱۰. به کاهش وزن کمک می‌کند

 

 

بهبود پوست و سلامت دندان

برای استفاده از فواید روغن نارگیل لازم نیست حتما آن را بخورید. این روغن فواید کاربردی آرایشی و موضعی دارد. درست مانند لوسیون‌ها، مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است که می‌توانید بر روی پوست خود ماساژ دهید. روغن نارگیل همچنین علائم اگزما را تسکین می‌دهد. روغن نارگیل ۲۰ درصد از پرتوهای فرابنفش را مسدود می‌کند. بسیاری از افراد روغن نارگیل را در دهان خود می‌چرخانند تا هم دهان خود را خوشبو کنند و هم باکتری‌ها را از بین ببرند.

 

جلوگیری از تشنج

رژیم کتوژنیک در حال حاضر بسیار پر طرفدار است و بر تولید چربی زیاد برای تولید کتون در جریان خون متکی است. رژیم کتو باعث کاهش وزن می‌شود اما برای معالجه اختلالات مختلف هم مورد بررسی قرار می‌گیرد که یکی از آن موارد صرع است.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم می‌تواند حملات تشنجی را کاهش دهد. اسیدهای چرب نارگیل برای درمان بیماران صرع در هر سنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترازو

 

افزایش چربی‌سوزی

تری‌گلیسیریدهای زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل باعث افزایش سوختن کالری‌ها می‌شود. وقتی می‌خواهید وزن اضافه کنید، هر سوختن انرژی به شما کمک می‌کند. هرچه انرژی و یا همان کالری بیشتری بسوزانید، کم‌تر چاق می‌شوید.

 

کاهش احساس گرسنگی و هوس خوردن

یکی از ویژگی‌های اسیدهای چرب داخل روغن نارگیل کمک کردن به کاهش وزن است. اسیدهای چرب داخل روغن نارگیل متفاوت از دیگر چربی‌ها هضم می‌شوند. آن‌ها مستقیماً به کبد می‌روند و به عنوان انرژی آماده استفاده می‌شوند و یا به کتون تبدیل می‌شوند.

کتون‌ها نوعی اسید ساخته شده از چربی در کبد هستند که به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین با سایر تلاش‌ها، روغن نارگیل می‌تواند به کاهش وزن منجر شود. همچنین این روغن می‌تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. مطالعات نشان داده است افرادی که صبح‌ها روغن نارگیل مصرف می‌کنند، در کل روز، کالری کم‌تری مصرف می‌کنند.

 

محافظت در برابر میکرو ارگانیسم‌های مضر

اسیدهای چرب داخل روغن نارگیل، از هر دو اسید لوریک و مونولورین هستند که قادرند ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید