طرح کاهش چربی، نمک و قند در رستوران ها

با توجه به نقش رستوران ها در مصرف این مواد، طرحی در رابطه با کاهش مصرف قند، چربی و نمک در رستوران ها آماده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، فاطمه اسفرجانی با اشاره به اهمیت کاهش مصرف قند، نمک و چربی گفت: کاهش قند، نمک و چربی که یکی از اهداف بزرگ مهم وزارت بهداشت و درمان است و موضوعی است که درنظر داشته که تا سال ۲۰۲۰ به آن توجه کند. در تلاش هستیم تا از طرق مختلف مردم را به کاهش مصرف این موادغذایی تشویق کنیم.

وی افزود: رستوران‌ها در کاهش مصرف قند، نمک و چربی نقش چشمگیری دارند، اما در این مورد هیچ اقدامی تا به حال انجام نشده است. طرحی در این خصوص داریم تا رستوران‌داران به کاهش این مواد غذایی اقدام کنند و آموزش‌های لازم را با تدابیری که برایشان درنظرگرفتیم، دریافت کنند و با ترفندهای لازم، مصرف روزانه قند، نمک و چربی تا حدودی کاهش پیدا کند.

اسفرجانی ادامه داد: کاهش مصرف قند، نمک و چربی به پیشگیری از بیماری‌های متابولیک و غیرواگیر که نتایج آن در دنیا روشن شده است، کمک می‌کند. در نتایج به عمل آمده از کاهش مصرف این موادغذایی، شاهد کاهش وزن و کاهش بیماری‌های قلب و عروقی در کالیفرنیا بودیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی، استادیار گروه تحقیقات سیاستگذاری غذا و تغذیه بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما رتبه بالایی دارد، مجاب کردن حضور رستوران‌داران در طرح ما جهت کاهش مصرف قند، نمک و چربی از اولویت‌های خوبی است تا بتوانیم آموزش بدهیم که چگونه این کار را انجام دهند و بتوانیم در نظام صنعت غذا، تغییراتی ایجاد کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید