انصراف دو ناشر بزرگ اروپایی از نمایشگاه کتاب

انتشارات هارپرکالینز و مک میلان دو ناشر بزرگ اروپایی که هرساله بزرگ‌ترین‌ غرفه‌ها را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خود اختصاص می‌دادند از شرکت در این نمایشگاه در سال‌جاری انصراف دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ به‌صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد. نکته جالب پس از این اعلام آن است که دو ناشر بزرگ به نام‌های HarperCollins و Pan Mac از حضور در نمایشگاه فرانکفورت انصراف داده‌اند. این دو ناشر غرفه‌های بزرگی را در نمایشگاه هرساله غرفه‌های بزرگی را به خود اختصاص می‌دادند.

انتشارات هارپر کالینز HarperCollins Publishers در زمینه‌های گوناگون به چاپ کتاب، آوا کتاب و کتاب الکترونیکی می‌پردازد. دیکشنری معروف کالینز را نیز خود منتشر می‌کند.

انتشارات هارپرکالینز از سال ۱۸۱۹ آغاز به چاپ کتاب کرد. در ابتدا انتشارات تنها به چاپ کتاب‌های مذهبی و آموزشی اشتغال داشت؛ ولی پس از مدتی، به کتاب داستان روی آورد و از جمله، تقریباً همه داستان‌های «آگاتا کریستی» و «دارن شان» را کالینز چاپ کرد؛ ولی امروزه، در بخش‌های گسترده‌ای، از چاپ کتاب کودک گرفته تا کتاب آشپزی و شعر، فعالیت دارد و با بسیاری از نویسندگان بزرگ همکاری می‌کند.

مک میلان هم در حوزه‌های مختلف کتاب منتشر می‌کند؛ از جمله کودک، ادبیات، رمان، جرم و جنایت و تخیلی و آموزش زبان، دانشگاهی، علوم انسانی و علوم پایه.... این ناشر هم که در فرانکفورت حاضر نخواهد شد در ۷۰ کشور فعالیت دارد. اما در کشورهایی چون آفریقای جنوبی، انگلیس، استرالیا و هند تحت عنوان پن مک میلان فعال است.

برنامه اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ بدین صورت اعلام شده است:

 زمان: از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰

تعداد بازدیدکنندگان پذیرفته‌شده: تعداد بازدیدکنندگان همزمان در سایت پذیرش می‌شوند و بستگی به فضای ناخالص پرشده در ماه اکتبر دارد.

سالن‌ها: در حال حاضر، برپایی نمایشگاه در سطح ۶ سالن متمرکز است (سطح سالن ۳.۰ و ۳.۱، ۴.۰، ۴.۱ و ۶.۰ و ۶.۱).
جانمایی: پیش‌بینی می‌شود جانمایی متقاضیان تا اواسط ماه جولای به پایان برسد.

فضای غرفه: کمترین فضای ممکن برای برپایی غرفه، ۸ مترمربع خواهد بود. غرفه‌دارانی که ۴ مترمربع رزرو کرده‌اند ۴ مترمربع مازاد (بدون پرداخت هزینه اضافی) دریافت می‌کنند.

عرض راهرو: به هر غرفه ۱.۵ متر عرض (راهرو) در جلو به‌عنوان یک منطقه ارتباطی اضافی اختصاص می‌یابد و عرض راهرو در سالن‌ها بین ۶-۸ متر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید