موزه لوور فرانسه بازگشایی شد

موزه لوور فرانسه بعد از مدت‌ها تعطیلی به خاطر ویروس کرونا، از ششم ژوئیه به فعالیت دوباره خود ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نقل از رویترز، روز جمعه اعلام شد موزه لوور پاریس بعد از مدت‌ها تعطیلی به خاطر ویروس کرونا، از ششم ژوئیه (۱۶ تیر) بازگشایی می شود.

در بیانیه ای مدیر پربازدید‌ترین موزه فرانسه اعلام کردند، یک سیستم رزرو در نظر گرفته شده و به همراه نشانه گذاری‌های جدید، در هنگام حضور در ساختمان، حداکثر ایمنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. آن‌ها از مردم خواستند که در موزه از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

مدیر موزه لوور گفت: با وجود آنکه امکان بازدید مجازی گنجینه‌های موزه لوور در طول تعطیلات فراهم بود، هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین احساس ایستادن در مقابل یک اثر تاریخی و هنری شود.

از تاریخ ۱۲ ماه مارس تا ۲۲ می، وب سایت موزه لوور ۱۰.۵ میلیون بازدید کننده داشته است. این در حالی است که میزان بازدید در کل سال ۲۰۱۹، به رقم ۱۴.۱ میلیون رسیده بود.

میزان بازدید کننده‌های روزانه مجازی این سایت، افزایش زیادی داشته و به حدود ۳۳۰ هزار نفر و گاهی به نزدیکی ۴۰۰ هزار نفر رسیده است که در مقایسه با گذشته و قبل از بحران ویروس کرونا، این مقدار حدود ۴۰ هزار افزایش بازدید کننده در طول روز بوده است.

لوور همچنین اعلام کرد که پارک تویلری که در مقابل این موزه قرار دارد، از روز یکشنبه بازگشایی می‌شود؛ اما تجمع بیش از ۱۰ نفر در آن ممنوع است. هر دو مکان‌ از ۱۳ مارس بسته شده بودند.

وزیر فرهنگ فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد مکان‌های مهم و تاریخی فرانسه و موزه‌ها از اوایل ماه ژوئن تا اواسط ماه ژوئیه بازگشایی می‌شوند. این بازگشایی با قلعه چمبورد در ۵ ژوئن و همچنین کاخ ورسای در ۶ ژوئن آغاز خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید