کرونا برای دیابتی‌ها خطرناک‌تر است

فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم در تهران گفت: بد حال شدن، بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در آی سی یو و حتی مرگ به علت کرونا در افرادی که دیابت دارند ۴ تا ۵ برابر دیگر افراد جامعه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید عادل جاهد فوق تخصص غدد، رشد و متابولیسم در تهران با اشاره به موضوع تاثیر ویروس کرونا بر افراد مبتلا به دیابت افزود: کرونا تاثیر زیادی روی افرادی که مبتلا به دیابت هستند، می گذارد.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت خود احتمال اینکه افراد به کرونا مبتلا شوند را زیاد نمی کند، تصریح کرد: یعنی احتمال مبتلا شدن بیمار دیابتی با یک فرد سالم، برابری می کند اما اگر فردی که دیابت دارد به کرونا مبتلا شود در صورت اینکه قند وی مناسب نباشد ممکن است بیماری کووید ۱۹ وی پر عارضه تر باشد.

فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم در تهران ادامه داد: بد حال شدن، بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در آی سی یو و حتی مرگ به علت کرونا در افرادی که دیابت دارند ۴ تا ۵ برابر دیگر افراد جامعه است.

جاهد تاکید کرد: بیماران دیابتی قرار نیست از دیگر افراد جامعه بیشتر به کرونا مبتلا شوند اما اگر مبتلا شدند کنترل قند آنها بسیار حائز اهمیت و مهم است. قند این افراد باید به نسبت گذشته بیشتر کنترل شود چراکه این مسئله بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مصرف داروی افراد دیابتی مبتلا شده به کووید ۱۹ باید تحت نظر پزشک معالج خود و یا تیم پزشکی درمانی می تواند دچار تغییراتی شود، گفت: اما به طور کلی شیوع بیماری کووید ۱۹ تأثیری روی تغییر داروهای کنترل‌کننده قند خون (انسولین یا قرص) تجویز شده توسط پزشک ندارد به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت باید مطابق گذشته به مصرف داروهای خود طبق نظر پزشکشان ادامه ‌دهند.

اخبار مرتبط؛

افزایش ریسک دیابت با سقط جنین مکرر

مرگ ۲ برابری دیابتی‌ها بر اثر کرونا

این فوق تخصص غدد داخلی و متابولیسم در تهران تصریح کرد: ما به بیماران دیابتی توصیه می‌کنیم که برای مصرف ۲ تا ۳ ماه داروی ذخیره در منزل داشته باشند تا تعداد دفعات مراجعه آنها در روزهای کرونایی به داروخانه کمتر شود.

جاهد با بیان اینکه مدیریت مشکلات تنفسی ایجاد شده فرد مبتلا به دیابت در بیماری کرونا نباید منجر به غفلت از کنترل و مدیریت دیابت شود، گفت: وضعیت کنترل قند خون فرد در بهبود بیماری تاثیر گذار است به همین دلیل مراکز مرتبط با بستری بیماران کرونا باید در زمینه کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت با متخصصان داخلی و غدد همکاری داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید