آموزش شمع های بتنی که ندیده اید+ عکس و فیلم

شمع های بتنی از جدیدترین انواع شمع است که طرفداران زیادی دارد، در این مطلب می توانید ساخت آن را بیاموزید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شمع ها جزیی جدایی ناپذیر در دکوراسیون خانه های ما هستند و در مواردی بسیار مختلف از عید نوروز گرفته تا تزیین میز غذاخوری از آن استفاده می کنیم. امروزه انواع مدل شمع تزیینی را در بازار می بینیم که بسیاری از آن ها را نیز می توانیم خودمان بسازیم. اما جدیدترین مدلی که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، شمع بتنی است که من در این مطلب به همراه یک ویدیوی کوتاه آموزشی ساخت آن در منزل را برای شما توضیح می دهم.

ساخت شمع بتنی

 

وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع بتنی

  • سیمان زودگیر
  • اسپری آشپزخانه
  • بطری پلاستیکی
  • پارافین شمع
  • فتیله شمع

 

ساخت شمع بتنی

مراحل ساخت شمع بتنی

 

مرحله اول ساخت شمع بتنی

برای ساخت این شمع باید ابتدا قالب مناسب برای آن را انتخاب نمایید. برای این کار بهتر است از بطری های پلاستیکی نوشابه یا هر مایع دیگری کمک بگیرید البته اندازه و قطر شمع کاملا به سلیقه و نیاز شما بستگی خواهد داشت. سپس سر بطری را از ارتفاع مورد نظرتان جدا نمایید. بعد از آن مانند ویدیو مقداری مشخص سیمان زودگیر را با آب ترکیب کرده و بهم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسید. 

مطلب پیشنهادی :آموزش ساخت جا شمعی، چوبی و بتنی یه چیز دیگست!

 

مراحل ساخت شمع بتنی

خلاقیت در ساخت شمع بتنی

خلاقیت در ساخت شمع بتنی

 

مرحله دوم ساخت شمع بتنی

در مرحله دوم، سر بطری که از قبل جدا کردید را به صورت قیف داخل بطری گذاشته و سیمان را درون آن بریزید. البته قبل از این کار می توانید با اسپری داخل بطری ها را کمی چرب کرده تا در آخر راحت تر بتوانید آن ها را از سیمان جدا کنید. اگر می خواهید لبه اطراف شمع کاملا یکدست باشد باید بطری را به حالت صاف نگه داشته و سیمان درون آن را نیز کاملا صاف نمایید. اما اگر دوست دارید که لبه ها فرم نامنظم داشته باشند کافی است بطری را به صورت کج نگه دارید تا به همان شکل خشک شود. 

 

مراحل ساخت شمع بتنی در خانه

مراحل ساخت شمع بتنی در خانه

مراحل ساخت شمع بتنی در خانه

 

مرحله آخر ساخت شمع بتنی

در مرحله آخر، پارافین را روی حرارت گذشته تا به حالت مایع در بیاید، سپس بعد از خشک شدن سیمان درون بطری، فتیله را با دو چوب بستنی در وسط بطری نگه داشته و پارافین ذوب شده را درون بطری بریزید. بعد از خشک شدن پارافین، به آرامی بطری پلاستیکی را از دور شمع جدا نمایید. شمع بتنی شما آماده است.

در ویدیوی زیر می توانید مراحل ساخت شمع بتنی را مشاهده نمایید:

دیدگاه تان را بنویسید