روش های جدیدی برای درمان واریس در ایران

مدیر مرکز واریس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، از راه اندازی بخش تصویربرداری و مداخلات رادیولوژیک در مرکز واریس خبر داد و گفت: پس از نصب دستگاه های مربوطه قسمت رادیولوژی، سونوگرافی و نمونه برداری کلینیک واریس فعال می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر محمد نظری، فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشنال رادیولوژی،  به مهم ترین برنامه های مرکز واریس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال جاری، اشاره و اظهار کرد: کلینیک فوق تخصصی واریس از سال ۹۴ راه اندازی شده است، در این سال ها این مرکز برنامه های پژوهشی و درمانی متفاوتی در دستور کار خود داشته است. در این مرکز اقدامات پژوهشی مربوط به واریس و حیطه های مختلف درمان های غیر جراحی واریس که منطبق بر جدیدترین متدهای دنیاست، انجام می شود و عملاً تمام بیماران واریس بدون نیاز به جراحی باز درمان می شوند.

نظری ادامه داد: در حال حاضر با استفاده از تکنیک های مختلف کم تهاجمی شامل رادیوفرکانس، لیزر، اسکلروتراپی و بهره گیری از روش های دارویی عملاً می‌توان گفت که بیماران واریس نیاز به جراحی خاصی ندارند.

وی تأکید کرد: در سال جاری اقدامات پژوهشی متعددی در مرکز واریس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران انجام خواهد شد.

مدیر مرکز واریس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در سال جاری بخش تصویربرداری و مداخلات رادیولوژیک به مرکز واریس اضافه خواهد شد. در حال حاضر مجوزهای لازم در شرف تکمیل است و احتمالاً دستگاه های تکمیلی نیز در هفته آینده نصب خواهند شد. با استفاده از این دستگاه ها قسمت رادیولوژی، سونوگرافی و نمونه برداری فعال می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که شیوع کرونا در کشور چه تغییری در برنامه های مرکز واریس به وجود آورده است؟، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در کشور، مرکز واریس نیز مانند بسیاری از مراکز از این جریان متاثرشد و به منظور حفاظت حداکثری از سلامت بیماران فعالیت‌های کلینیک را موقتا متوقف کردیم تا شرایط بحرانی سپری شود، اما مدتی است که با توجه به پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت صادر کرد، مجدداً کلینیک فعالیت خود را با رعایت این پروتکل های بهداشتی آغاز کرده است.

نظری در پایان گفت: با توجه به اینکه همچنان بیماری کرونا در کشور شیوع دارد، به منظور کنترل این بیماری، مرکز واریس با رعایت و حفظ مسایل بهداشتی سعی دارد تا بیماران از این نظر در معرض آسیب قرار نگیرند. زمانی که بیماران به کلینیک مراجعه می کنند با استفاده از تب سنج، دمای بدن آنان چک می شود. نوبت هایی که به بیماران داده می شود با فاصله زمانی مناسب است تا از ازدحام جلوگیری شود و همچنین فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. از سوی دیگر تمام پرسنل کلینیک از ماسک و دستکش استفاده می کنند و حفظ نظافت و بهداشت در کلینیک نسبت به گذشته با شدت و دقت بیشتری صورت می گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید