تکلیف امتحانات عملی پایان سال هنرستانی‌ها روشن شد

در ارتباط با نحوه و زمان برگزاری امتحانات عملی پایان سال هنرستان ها توسط معاون آموزش متوسطه توضیحاتی ارائه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه، درباره نحوه و زمان برگزاری امتحانات عملی هنرجویان اظهار کرد: در باره دروس مهارتی که در شاخه کاردانش شامل استاندارد‌های مهارت و در شاخه فنی و حرفه‌ای شامل کارآفرینی‌های فنی روش آموزش و ارزشیابی به طور حضوری و با رعایت پروتکل‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: شرایط امتحان از سوی مدارس به گونه‌ای ترتیب داده می‌شوند که فاصله گذاری رعایت شود؛ معمولا در دروس مهارتی تعداد دانش آموزان کم و حدود ۱۵ نفر است، اما اگر کارگاه شرایط لازم را ندارد باید دانش آموزان را تقسیم کنند و در چند گروه کار دنبال شود.

کمرئی با اشاره به اینکه از پنج پودمان مهارتی سه پودمان را قبل از تعطیلات ارزشیابی کرده بودیم، اظهار کرد: برای آموزش و ارزشیابی پودمان چهارم و پنجم حدد ۱۵ تا ۲۰ جلسه آموزشی نیاز است.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم فارغ التحصیل می‌شوند اولویت را به آن‌ها دادیم تا آموزش را دنبال کنند همچنین برای دانش آموزان پسر امکان ورود به سربازی وجود دارد بنابراین ابتدا دانش آمزوان دوازدهمی و سپس سایر پایه‌های تحصیلی مورد توجه هستند.

او بیان کرد: با توجه به اختیاراتی که در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به ما داده شده است امکان تداوم آموزش‌ها تا تابستان وجود دارد یا آنکه بخشی از آن به تابستان سال آینده موکول شود.

دیدگاه تان را بنویسید