سفر کردن در روزهای کرونایی چه قدر ریسک دارد؟

اگر با وجود ویروس کرونا که در جهان شیوع پیدا کرده است، قصد سفر دارید نکاتی که گردآوری کرده ایم را مدنظر قرار دهید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و جهان بسیاری از شهروندان همچنان قصد سفر دارند. حال ممکن است این سفرها ضروری باشد و یا غیرضروری؛ اگر شما هم در تعطیلات پیش رو قصد سفر داخلی و یا خارجی را دارید به نکاتی که در گزارش زیر آورده شد توجه کنید.

این روزها مسافران زیادی در ایران و سایر نقاط جهان بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند. ویروس کرونا سراسر جهان را در بر گرفته و باعث محدودیت، لغو و تعلیق سفرها شده است.
بسیاری از مسافرانی که در هفته آخر به سفرهای خاج از کشور رفته‌اند، در فرودگاه‌هایی که غربالگری به صورت پیشرفته در آنجا انجام می‌شده، با صف‌های طولانی مواجه شده‌اند.
ممنوعیت سفر به بسیاری از کشورهای خارجی از جمله اروپا برای اتباع خارجی که قصد ورود به این کشورها را دارند تا 14 روز قرنطینه خواهند شد و این موضوع باعث می‌شود که تمام برنامه‌ریزی‌های شما برای سفرتان با مشکل مواجه شود.‌
بریتانیا و ایرلند، فرانسه و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که به لیست مناطق محدود اروپا پیوسته‌اند.
همچنین در بسیاری از شهرهای تورویستی که هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران از جمله ایرانی‌ها بودند، برنامه‌ها و مراسمات مخلتف مانند کنسرت‌ها، رژه‌ها و مسابقات ورزشی و گردش با کشتی‌های کروز و همچنین سرویس‌دهی هتل‌ها لغو شده‌ است.

 

سفر به کدام کشورها محدود شده است؟

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس از جمله کشورهایی هستند که در فرودگاه‌های خود غربالگری پیشرفته انجام می‌هند و مسافرانی که از کشورهای پرریسک مانند ایران به این مناطق سفر می‌کنند، قرنطینه خواهند شد.


با این وجود برخی از شهروندان ایرانی همچنان در تلاش هستند که تعطیلات خود را به مسافرت بروند. با توجه به اینکه تورهای مسافری داخلی و خارجی نیز لغو شده، حتما قبل از سفر خطوط رفت و برگشت خود را چک کنید، همچنین از سرویس‌دهی هتل‌های مقصد و عدم شیوع ویروس کرونا در آنجا مطمئن شوید چرا که هر ساعت ممکن است خطوط هوایی یا مرزهای زمینی محدود و یا مسدود شوند.

به نظر می‌رسد با شرایطی که این روزها ایران و جهان درگیر آن شده است در خانه ماندن بهترین و کم دردسرترین انتخاب برای هر خانواده‌ای باشد
.

دیدگاه تان را بنویسید