ترفندهایی برای هماهنگی مبل و پرده در دکوراسیون منزل

تاثیر پرده در دکوراسیون منزل قابل انکار نیست، و انتخاب صحیح پرده در زیبایی فضای داخلی منزل شما نقش مهمی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همواره برای بسیاری از افراد هماهنگ کردن رنگ بین فرش و پرده‌ها کار بسیار سختی خواهد بود، در اکثر موارد هم شاهد هیچ تناسبی میان این دو جز مهم در دکوراسیون داخلی نیستیم، در ادامه این مطلب چند نکته مهم در این رابطه را برایتان گردآوری کرده ایم.

از رنگ های خنثی استفاده کنید

رنگ‌های خنثی اولین چیزی هستند که می‌توانید برای پرده‌ها در نظر بگیرید، این رنگ‌ها با هر جز از دکوراسیون شما به‌سادگی هماهنگ شده و درنتیجه کار شاهد هماهنگی بسیار مناسبی در فضای خودخواهید بود. رنگ‌های خنثی دارای آرامش بوده و برای هر فضایی در دکوراسیون داخلی قابل‌استفاده هستند.

 

رنگ‌هایی از یک خانواده انتخاب کنید

برای آنکه در دکوراسیون داخلی شما همه‌چیز به‌خوبی با یکدیگر همخوانی داشته باشند همیشه نیازی بر آن نیست تا همه‌چیز هم‌رنگ انتخاب شوند. اینکه تلاش کنید تا رنگ‌ها در کنار یکدیگر جلوه‌ای مناسب داشته باشند کافی است. مثلاً رنگ‌هایی را انتخاب کنید که هر دو از یک خانواده باشند.

 

به طرح و نقوش دقت کنید

طرح و نقوشی را انتخاب کنید که با یکدیگر همخوانی داشته باشند. می‌توانید پرده‌هایی انتخاب کنید که طرح کلی آن بافرش شما همخوانی دارد. مثلاً اگر فرش شما طرح‌های بته‌جقه دارد پرده را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که در آن طرح‌های بته‌جقه وجود داشته باشد.

 

رنگ‌های مکمل را بشناسید

از ترکیب چندرنگ استفاده کنید، رنگ‌های مکمل را بشناسید و از آن‌ها در پرده و فرش استفاده کنید. همیشه لازم نیست از یکرنگ و یا نهایتاً دورنگ بهره ببرید؛ در دنیای رنگ‌ها می‌توان چندین رنگ مکمل را یافت و سپس از آن‌ها در دکوراسیون استفاده کرد. به‌طور مثال رنگ‌های سفید و مشکی و قرمز در کنار یکدیگر بسیار زیبا خواهند شد.  در این زمینه حتی مبلمان و کوسن‌هایی که انتخاب می‌کنید هم نقش مهمی را ایفا کرده و می‌توانند منجر به هماهنگی در فضای شما شوند.

 

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

اگر هیچ راهی برای ایجاد هماهنگی میان‌پرده و فرش وجود ندارد سعی کنید توجه در دکوراسیون را از روی پرده و فرش بردارید. برای این کار باید یک نقطه کانونی بیابید و تمام تمرکز خود را بر روی دکور کردن آن بگذارید. استفاده از دکوری‌ها، الگوهای خاص بر روی دیوار و … می‌توانند دید افراد را از فرش و پرده دور کنند.

مطلب مرتبط:

 

 

دیدگاه تان را بنویسید