کاربردهای میز پذیرایی چرخدار+ تصاویر

اغلب فکر می کنند این نوع میزها مخصوص رستوران هاست، اما این یک اشتباه رایج است که ما را از لذت استفاده از این میز کاربردی محروم می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اشتباه رایجی که اکثر مردم و حتی طراحان داخلی در مورد میز پذیرایی چرخدار مرتکب می شوند این است که فکر می کنند این مدل میز فقط برای هتل ها و رستوران ها کاربر داشته و استفاده می شود. در صورتی که اگر با انواع مدل ها و چگونگی استفاده از آن ها آشنایی داشته باشیم، خواهیم دید که تا چه اندازه برای دکوراسیون منزل نیز کاربردی و زیبا هستند. میز بار چرخدار، چه در زمان استفاده و چه در زمانی که نیازی به آن ندارید می تواند نقش مهمی را در دکوراسیون منزلتان ایفا نماید. در ادامه من 5 مورد از کاربردهای مختلف این مدل میز در خانه را به شما معرفی می کنم. 

 

کاربرد میز پذیرایی چرخدار

این میزها می توانند در قسمت های مختلف و برای کاربری های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند. این که دقیقا شما میز بارتان را در کجای منزل قرار داده و برای چه کاری از آن استفاده نمایید، به سبک زندگی و نیاز شما بستگی دارد. اما به طور کلی می توانیم کاربری های زیر را برای یک میز بار چرخدار تعریف نماییم:

  • میز چرخدار به عنوان میز پذیرایی
  • میز چرخدار کنار میز ناهارخوری
  • میز بار به عنوان میز کنار مبلی
  • میز عصرانه
  • تزیین ورودی به کمک میز بار

البته ناگفته نماند که این میزهای چرخدار از نظر متریال و رنگ بندی نیز مدل های مختلفی دارند:

  • میز بار چوبی
  • مبز بار استیل
  • میز پذیرایی چرخدار طلایی

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز بار چرخدار به عنوان میز اصلی

همان طور که می توانید در دو تصویر بالا ببینید، این مدل میز چرخدار فقط در دو پایه خود دارای چرخ بوده و دو پایه دیگر ثابت است. بنابراین برای زمانی مناسب خواهد بود که شما به یک میز اصلی در مهمانی ها و مجالس خود نیاز دارید. این میز می تواند به حالت ثابت در کنار سالن شما قرارگرفته و مهمانان به صورت سلف سرویس از خوراکی ها و ظروف روی آن استفاده نمایند. بر روی این میز معمولا انواع خوراکی ها، نوشیدنی ها و یک گلدان گل قرار می گیرد.

 

میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز نارهارخوری کمکی

معمولا در مهمانی ها یک میز بزرگ تر برای غذای اصلی و نشستن مهمان ها در نظر گرفته می شود، اما این میز می تواند به عنوان یک میز دوم به کار گرفته شود. بسیاری از وسایلی که ممکن است روی میز جا نشوند و یا در اولویت اصلی میزبان نباشند روی این میز قرار خواهند گرفت.

چیدمان آن نیز به این صورت خواهد بود که غذاها و یا خوراکی ها روی طبقه اول قرار می گیرند. بهتر است برای پر کردن فضاهای خالی بین ظرف ها از گلدان های کوچک و یا شمعدان استفاده نمایید. ظروف اصلی در طبقه زیرین و بقیه در طبقه اخر قرار می گیرند و فقط فراموش نکنید که این میز متحرک بوده و امکان ریختن ظروف وجود دارد بنابراین چیدمان داخل آن باید بر همین اساس صورت پذیرد.

 

میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

میز پذیرایی چرخدار، این بار به عنوان میز کنارمبلی

وجود یک میز کنارمبلی یا کنار تختی این امکان را به شما می دهد تا وسایل مورد علاقه و مورد نیازتان را در نزدیکی خودتان داشته باشید. اما آیتمی که این میز نسبت به میزهای دیگر دارد قابلیت جابه جا کردن آن است. در این جا چون میز جینبه تزیینی هم پیدا می کند، انتخاب مدل آن و همین طور دکوری های روی آن اهمیت پیدا می کند. بهتر است این موارد را به گونه ای انتخاب کنید که هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند. به طور مثال اگر میز شما دارای سطح آینه ای داشته و براق است، باید با ظروف و دکوری های لوکس شیشه ای و فلزی براق تزیین بشود.

 

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

عصرانه دلنشین با میز بار چرخدار

این میزها صرفا برای مهمانی ها و مجالس استفاده نمی شوند، بلکه گاهی اوقات ممکن است برای زندگی روزمره شما نیز کابرد داشته باشند. عصرانه های سبک، به همراه فنجان های چایی یا آب میوه ها، وسایلی هستند که روی این میز عصرانه قرار می گیرند. معمولا تزیین برای این میز به رنگ های شاد و سرزنده در نظر گرفته می شود.

 

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

کاربرد میز پذیرایی چرخدار در دکوراسیون

تزیین ورودی با میز پذیرایی چرخدار

آخرین موردی که می خواهم به شما معرفی کمنم شاید از نمونه های قبلی هم جذاب تر باشد. این که به جای استفاده از کمدها و جالباسی ها و جاکفشی های تکراری تعریف متفاوتی برای خوش آمدگویی در ورودی منزلمان داشته باشیم. برای این کار از میز بار چرخدار استفاده می کنیم و می توانیم با روش های مختلف روی آن را تزیین نماییم. سبدهای حصیری، گلدان گل، کتاب، دکوری های شیک و .. همگی از جمله این روش ها هستند. انتخاب هر کدام از آن ها به سلیقه و سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. 

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید