نکات کلیدی استفاده از فرش های گرد در چیدمان منزل

همیشه استفاده از فرش های مربع یا مستطیل رواج بیشتری داشته و به همین خاطر به استفاده از این نوع فرش ها بیشتر رغبت داریم، اما برای تنوع و استفاده از فرش های گرد می توانیم از این نوع فرش نیز استفاده کنیم، اما ضروری است تفاوت این دو نوع فرش را برای استفاده بهتر بدانیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اغلب هنگام خرید فرش برای پوشش و زیبایی کف فضاها سراغ فرش‌ هایی به شکل مربع یا مربع مستطیل می‌ رویم و برای این که خیالمان از هزینه‌ ای که بابت آن می‌کنیم راحت باشد، به تجربه‌ ای که از دیدن فضاهایی با این شکل از فرش داشته‌ ایم اعتماد کرده و همان را تکرار می‌ کنیم؛ در واقع برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد، ولی انتخاب منحصر به‌ فرد و جذاب دیگری نیز وجود دارد که با دانستن نکات کلیدی درباره آن می‌توانید تجربه‌ ای جدید و خاص در مفروش کردن فضایتان به دست آورده و جذابیتی یگانه به خود و دیگران عرضه کنید. اصولا فرش‌ها از هر نوع و شکلی که باشند، فضا را دوستانه، صمیمی و گرم نشان می‌دهند. معیار انتخاب به نوع نیاز ما از یک فرش برمی‌گردد.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش گرد در دکوراسیون، مانند ماهی نشسته بر زمین

تأثیر خاص و دگرگونه‌ ای که یک فرش دایره‌ ای شکل در هر فضایی می‌گذارد غیر قابل انکار است. انتخابی است که با خود، یک‌جور « مد » خاص به همراه می‌ آورد و فضای چیدمان را برجسته می‌ کند. کارکرد بصری فرش دایره‌ ای شکل، مانند یک شی تزئینی مهم در دکوراسیون است. به سبب رنگ و نقش‌ مایه‌ ای که دارد جلوه منحصر به‌ فردی پیدا کرده و در فضا می‌ درخشد. چنین فرشی که حالتی از اشرافیت دارد درعین‌ حال مدرن نیز هست؛ درواقع سبکی کلاسیک مدرن به فضا می‌ بخشد. منحنی نرم فرش، خطوط ایستا و زاویه‌ های تیز در مبلمان و لوازم دکوراسیون را تعدیل می‌ کند و مانند یک قرص ماه کامل بر روی کف اتاق می‌درخشد!

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش گرد، چطور انتخابش کنیم؟

برای بهترین انتخاب می‌ توانید به نقش پارچه مبل، کوسن یا پشتی‌ ها و یا کاغذ دیواری اتاق توجه نمایید. رنگ زمینه آن ها را در نظر گرفته و فرشی دایره‌ ای با همان رنگ زمینه انتخاب کنید. اگر تمایل دارید تفاوت بیش تری ایجاد نمایید، رنگی که بیش ترین جلوه را در فضایتان دارد ملاک قرار دهید.

اگر پارچه‌ های به‌ کار رفته در دکوراسیون شما پرنقش‌ و نگار و شلوغ است در این صورت فرش دایره‌ ای تان باید ترکیبی آرام‌ تر داشته باشد. اگر رنگ آن سیاه با نقش‌ مایه سفید باشد نیز از لحاظ بصری فرشی لوکس محسوب شده و همین ویژگی را به چیدمان نیز خواهید بخشید. اگر رنگ فرش با رنگ غالب بر فضا کاملا متفاوت برگزیده شود، جذابیت این تضاد بر فضا حاکم می‌شود. گاه فرشی که انتخاب می‌ کنیم، جبران‌ کننده تضادهایی می‌ شود که در اکسسوری‌ ها و مبلمان وجود دارد و نتیجه گزینش درست فرش، خلق هماهنگی در کل فضا خواهد بود.

کاربردهای فرش دایره‌ای در دکوراسیون

هنگام انتخاب و خرید، مانند هر نوع فرش دیگر، میزان سطحی را که می‌ خواهید بپوشاند در نظر بگیرید. بهترین مکان برای گستردن فرش دایره‌ای شکل، مرکز اتاق است.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

اندازه فرش گرد باید آن‌ قدر بزرگ باشد تا در فضا گم نشود و مبلمان اصلی دکوراسیون در ارتباط بصری و مکانی با آن قرار بگیرد. لبه آن باید در امتداد لبه پایینی مبل باشد تا فردی که روی مبل می‌ نشیند پاهایش بر روی فرش قرار بگیرد. در این صورت چیدمانی منسجم خواهید داشت.
انتخاب چنین فرشی برای دکوراسیونی با مبلمان دایره‌ وار مانند میز غذا خوری گرد یا میز قهوه‌ خوری، گزینه جذابی خواهد بود. همه ما به شکل ذاتی از هماهنگی و تعادلی که حاصل تکرار اشکال شبیه به هم باشند لذت می‌بریم، البته حتما به اندازه فرش برای زیر میز غذاخوری توجه کامل و دقیق داشته باشید تا هنگامی‌ که صندلی‌ها را برای نشستن عقب می‌کشید از روی فرش به بیرون نلغزند و دور نشوند.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

از فرش گرد می‌توان به‌ عنوان یک جداکننده خاص یک فضا از فضای دیگر نیز استفاده کرد، چرا که به سبب شکل ناب آن، چشم، آن جا را جایی مستقل از بقیه فضا درک می‌کند.
چیدمان متقارن بر چنین فرشی، حس تعادل خوبی به دکوراسیون می‌ بخشد.
از فرش گرد برای پر کردن گوشه‌های خالی اتاق نیز می‌توان استفاده کرد، به‌خصوص اگر اندازه اتاق بزرگ باشد.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

در دکوراسیون‌ های مینیمالیستی و خلوت، فرش دایره‌ ای‌ شکل به فضای دیداری، رنگ، نقش و بافتی خوشایند به ارمغان می‌ آورد و موجب ارتقای بصری فضا می‌شود. در این سبک، معمولا چیز خاصی برای ایجاد حس نقطه کانونی وجود ندارد و همه‌چیز، ساده و مختصر و با طرح رنگی بسیار محدود و اغلب بسیار خنثی است. حضور یک فرش گرد با رنگ‌های دلخواه، فضا را از کسالت و یکنواختی درمی‌آورد.
اگر فرش چهارگوش اتاقتان به‌اندازه‌ ای که دوست دارید بزرگ نیست و جای خالی کف، توی ذوقتان می‌زند، راه‌حل مناسبی خواهد بود که با انتخاب یک فرش گرد، ولی در هماهنگی رنگی و نقش‌ مایه‌ ای با فرش چهارگوش و انداختن آن به‌ طوری‌ که بخشی از یکی از اضلاع فرش بزرگ‌ تر را بپوشاند به چیدمانی جالب و غیر تکراری دست بزنید.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش‌ های دایره‌ ای برای اتاق‌ های کودکان نیز بسیار مطلوب است. بچه‌ ها از خطوط منحنی و اشکال دایره‌ ای، لذت بصری زیادی می‌ برند و برایشان آرامش‌ بخش خواهد بود.
پهن کردن یک فرش گرد در جلوی اجزایی از مبلمان مانند میز کنسول یا جاکتابی و یا در ورودی منزل ترکیب دلپذیری ایجاد خواهد نمود.
از این نوع فرش می‌توان برای جدا کردن فضاها بدون استفاده از جداکننده‌ های معمول یا دیوایدرهای عمودی استفاده کرد.
فرش گرد (یا بیضی‌شکل) انتخاب مناسبی برای فضاهای خصوصی مانند اتاق‌ های خواب است. اگر اتاق‌ خوابتان به اندازه‌ ای بزرگ است که جایی برای گذاشتن مبل برای نشستن وجود دارد، پهن کردن چنین فرشی در زیر مبل یا صندلی خاصی در اتاق، یک نقطه کانونی برایتان خواهد ساخت و توجه را از تخت خواب به سمت آن برمی‌ گرداند. به‌ خصوص اگر مدل یا رنگ تخت خوابتان زیاد مطلوب نظر شما نیست.
در خانه‌ هایی که سرویس حمام بزرگی وجود دارد، فرش‌ های منحنی شکل کاربرد زیبایی خواهند داشت. فقط به هنگام خرید به جنس الیاف، نوع رنگ و مقاومت آن در برابر رطوبت دقت کافی داشته باشید.

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

فرش‌ های نیم‌ دایره‌ ای برای انداختن جلوی شومینه، بهترین خواهند بود. از این فرش می‌توان در جلوی کنسول یا میزهای کنار دیوار نیز بهره برد.
در اتاق‌خواب و در دو طرف تخت‌ خواب که هنگام رفتن یا برخاستن از تخت، بتوان پاها را روی آن گذاشت هم غافل نشوید.
اگر برای دکوراسیون خانه‌ تان فلسفه جالبی می‌ خواهید که بر اساس آن چیدمان کنید، تمرکز بر فرش‌ های نیم‌ دایره‌ ای، اتفاق جذابی خواهد بود و فضایتان را فوق‌ العاده خاص و منحصر به‌ فرد خواهد ساخت. حضور این فرش‌ ها به‌عنوان چاشنی دوست‌ داشتنی و غیر تکراری از غلبه فرش اصلی چهارگوش در دکوراسیون فضا خواهد کاست.

مطلب مرتبط: ایده هایی برای درست کردن یک دکوراسیون کم هزینه بهاری+ عکس

دیدگاه تان را بنویسید