انتشار تصویر شگفت انگیز یک طوفان گرمسیری توسط ناسا

ناسا تصویری که خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی از یک طوفان گرمسیری موسوم به "تایفون" را در اقیانوس آرام شکار کرده‌اند را منتشر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خدمه ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۲۰ تصویر یک طوفان گرمسیری موسوم به "تایفون"(typhoon) را که در اقیانوس آرام جنوبی در حال وقوع است، شکار کردند.
ماهواره‌های ناظر بر زمین ناسا همواره گردبادها و طوفان‌های گرمسیری را در هر کجای کره زمین که رخ دهند، ردیابی می‌کنند.

"تایفون" یک گردباد یا طوفان موسمی گرمسیری کامل است که در نیمکره شمالی ایجاد می‌شود. این منطقه به عنوان حوضه شمال غربی اقیانوس آرام نامیده می شود و فعال‌ترین حوضه طوفان موسمی گرمسیری روی زمین است که تقریباً یک سوم طوفان‌های موسمی گرمسیری سالانه جهان را تشکیل می‌دهد.

اقیانوس آرام بزرگ‌ترین پهنه آبی کره زمین است. مساحت این گستره عظیم آبی ۱۶۵ میلیون و ۷۲۱ هزار کیلومتر مربع است که ۴۶ درصد تمام آب‌های روی زمین را شامل می‌شود و بیش از یک‌ سوم سطح زمین را می‌پوشاند. به این اقیانوس، اقیانوس کبیر نیز گفته می‌شود.

نام اقیانوس آرام توسط "فردیناند ماژلان" دریانورد پرتغالی در سال ۱۵۲۰ میلادی بر روی این اقیانوس گذاشته شد. این اقیانوس از شرق به قاره آمریکا، از جنوب به قطب جنوب، از شمال به دریای برینگ و از غرب به قاره آسیا و اقیانوسیه امتداد دارد و این اقیانوس پهناور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده‌ است.

مطلب مرتبط:

 

دیدگاه تان را بنویسید