انتشار تصاویر جدید فضاپیمای "جونو" از سیاره مشتری

ناسا تصاویری حیرت‌انگیز از سیاره مشتری که اخیرا توسط فضاپیمای جونو ثبت شده، منتشر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، ناسا به تازگی دو تصویر ثبت‌شده از سیاره مشتری توسط فضاپیمای جونوی خود را منتشر کرده است. این فضاپیما در چهارم ژوئیه ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. در هر دو تصویر ابرهای زیبای این سیاره قابل مشاهده هستند.

ناسا با انتشار تصویر زیر نوشت: فضاپیمای "جونو" ⁣۱۷ فوریه هنگامی که در عرض جغرافیای شمالی این سیاره غول پیکر قرار داشت و تقریبا به این سیاره نزدیک بود، موفق به ثبت این تصویر شد. برخی از ویژگی‌های قابل توجه در این تصویر، نوارهای بلند و باریکی هستند که از وسط مرکز تصویر از بالا به پایین کشیده شده‌اند. وقتی جونو این تصویر را ثبت کرد در فاصله حدود ۱۵ هزار و ۶۱۰ مایلی (۲۵هزارو ۱۲۰ کیلومتر) بالاتر از ابرهای مشتری قرار داشت.

 

تصویر دوم نیز توسط این فضاپیما در تاریخ ۱۰ آوریل به ثبت رسیده است و در هنگام ثبت این تصویر فضاپیمای جونو در فاصله حدود پنج هزار و ۳۷۵ مایلی (۸ هزار و ۶۵۰ کیلومتری) بالای جو این سیاره قرار داشت. دانشمندان ابرهای کوچکی که در تصویر قابل مشاهده هستند را ابرهای پاپ-آپ (pop-up) نامیده‌اند. جونو به مطالعه و بررسی خود در سیاره مشتری ادامه خواهد داد و حداقل تا ژوئیه ۲۰۲۱ هر ۵۳ روز یکبار از فراز ابرهای این سیاره عبور خواهد کرد.

فضاپیمای جونو

"جونو" نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا است که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این فضاپیما در مدار قطبی این سیاره قرار گرفته تا ترکیب، میدان گرانشی، میدان مغناطیسی و مگنتوسفر مشتری را بررسی کند.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید