رونمایی ناسا از یک مریخ‌نورد کوچک+ تصاویر

ناسا اخیرا از مریخ‌نورد کوچک جدیدی رونمایی کرده است که قادر به حرکت و بالارفتن از تپه‌های پوشیده شده از شن و ماسه است که این مریخ نورد می‌تواند برای ماموریت‌های اکتشافی آینده گزینه مناسبی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان "موسسه فناوری جورجیا" (Georgia Institute of Technology) با توجه به شکل تپه‌های مریخ توانستند یک وسیله مقاوم که قابلیت ارتجاعی بالایی دارد، ایجاد کنند. بر خلاف مریخ نورد کنجکاوی ناسا که اکنون در مریخ قرار دارد یا مریخ نورد استقامت که تابستان امسال پرتاب خواهد شد، این مریخ نورد کوچک قادر به حرکت و فرو کردن چرخ‌هایش در شن و به راحتی آنها را بیرون آوردن و حرکت دادن چرخ‌هایش برای صعود به تپه‌ها است.

محققان، مریخ نورد کوچک جدید را بر اساس مریخ نورد اکتشاف منابع ۱۵ (RP15) ناسا ایجاد کرده‌اند. این مریخ نورد می‌تواند چرخ‌های خود را به منظور بالا رفتن از مکانی حرکت دهد.

پروفسور "دن گلدمن"، (Dan Goldman) از موسسه فناوری جورجیا گفت: این مریخ نورد با استفاده از قطعات فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است.

محققان اظهار کردند: این ربات با استفاده از یک حرکت پیچیده که "پدال زدن چرخشی به عقب" (rear rotator pedaling) نام دارد، می‌تواند با استفاده از طراحی منحصر به فرد خود از یک شیب بالا رود.

پروفسور گلدمن گفت: این مریخ نورد دارای درجات آزادی کافی است که می‌تواند با موفقیت از یک تپه بالا رفته و به پایین برگردد. مریخ نورد مذکور از چرخ‌های جلو برای کنار زدن شن و ماسه استفاده می‌کند. قابلیت حرکت فوق العاده این مریخ نورد می‌تواند از گیر کردن آن در خاک سست جلوگیری کند. آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا (US Army Research Laboratory) یکی از حامیان مالی این پروژه است.

یافته‌های این مطالعه در مجله" Science Robotics "منتشر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید