سایپا کوییک فیس لیفت به بازار عرضه می‌ کند/ نگاهی به مشخصات کوییک ۹۹

​سایپا کوییک فیس لیفت با هدف جایگزینی برای خانواده پراید به زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سایپا کوییک ۹۹ آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شرکت سایپا پیش از تحریم مجدد صنعت خودرو توانسته بود سایپا کوییک اتوماتیک را در کامل‌ترین نسخه به مشتریان عرضه کند، اما از مرداد ۹۷ با تحریم مجدد صنعت خودرو، شرکت پانچ همکاری با سایپا را متوقف کرد و در نتیجه تامین گیربکس CVT سایپا کوییک با مشکل مواجه شد. از این رو سایپا تصمیم گرفت سایپا کوییک را به همراه قابلیت‌های مشابه ساینا مدل دنده‌ای به مشتریان عرضه کند.

از سال ۹۸ سایپا علاوه بر عرضه کوییک مدل دنده‌ای، مدل کوییک آر را نیز در خطوط تولید پارس خودرو به تولید رساند که نسبت به نسخه اصلی از لحاظ ظاهری با تغییراتی همراه بوده و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. اکنون سایپا قصد دارد در سال ۹۹ مدل کامل‌تر و ارتقا پیدا کرده سایپا کوییک دنده ای را تولید و به بازار عرضه کند. سایپا کوییک فیس لیفت با نام کوییک ۹۹ تولید خواهد شد و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۹۹ به مشتریان عرضه شود.

 

مشخصات سایپا کوییک فیس لیفت

سایپا کوییک فیس لیفت یا کوییک ۹۹ از لحاظ ظاهری نسبت به قبل دارای تغییرات اندکی خواهد بود، اما طراحان در قسمت سپر جلو و جلوپنجره آن تغییراتی را ایجاد کردند و گرافیک چراغ عقب و نوع دیفیوزها نیز ارتقا پیدا کرده است. طراحان برای بخش کابین نیز تغییراتی را در نظر گرفتند که از تفاوت‌های کوییک ۹۹ با کوییک دنده‌ای یا کوییک آر فعلی می‌توان به بخش‌های جلو آمپر، کنسول میانی، قاب جلو آمپر و تریم داخلی اشاره کرد.

سایپا کوییک فیس لیفت

مشخصات فنی

سایپا خودرو کوییک ۹۹ را در سه تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد که انتظار می‌رود در فاز اول تیپ دوم آن تحت عنوان مدل فول آپشن دنده‌ای به بازار عرضه شود. گفتنی است کوییک ۹۹ دنده‌ای از یک موتور ۱۵۰۳ سی‌سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متری را به تولید برساند. این خودرو از گیربکس ۵ سرعت دستی برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها بهره می‌برد و استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ بوده که قابلیت ارتقا به یورو ۵ را دارا است.

 

امکانات و تجهیزات

از امکانات و تجهیزات محصول جدید سایپا می‌توان به چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی جدید، باربند تزیینی، شیشه‌های دودی عقب، فرمان هیدرولیک، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور نور، سنسور نور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان غربیلک فرمان طرح D، صندلی‌های ایزو فیکس، سیستم تهویه الکتریکی دستی، کامپیوتر سفر و سرویس، بلوتوث، سردنده جدید، ترمز ABS، EBD و BA، سیستم GSI و دو کیسه هوا اشاره کرد.

مطلب مرتبط:

اعلام زمان پیش‌فروش خودروی جدید سایپا/ پایان تولید پراید ۱۳۱ در تیرماه امسال

دیدگاه تان را بنویسید