گزارش جی پلاس از بحران احتمالی سرخ پوشان

آژیر خطر برای پرسپولیس!

پرسپولیس که صدرنشین فعلی لیگ است اوضاع خوبی ندارد و با شروع مجدد بازی ها بحران هایی را پیش رویش دارد که ممکن است شرایط را برای این تیم مثل پیراهنش به رنگ قرمز در بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،  پرسپولیس این روزها شرایط خوبی ندارد، شاید کرونا و تعطیلی لیگ باعث شده باشد تا اخبار زیادی از این باشگاه به بیرون درز نکند اما حتی این ویروس هم باعث نمی شود تا برانکو، کالدرون و خیلی های دیگر که پرونده شان در فیفا باز است به دنبال مطالبات خودشان نباشند.

اتفاقاتی که نمی شود از کنار آنها بی تفاوت عبور کرد و اگر مسئولان پرسپولیس به فکرش نباشند باید از آنها به عنوان بحرانی جدی یاد کرد. نمونه اش پرونده برانکو. روزی که پروفسور از این تیم جدا شد مدیران وقت پرسپولیس از این می گفتند که همه چیز بر وفق مراد است و پرسپولیس در این پرونده برنده خواهد بود. تقریبا خرداد سال 98 بود که باشگاه پرسپولیس در پیامی اعلام کرد: « برانکو بابت فصل گذشته می‌تواند پولش را به صورت کامل دریافت کند، اما بابت سال دوم نمی‌تواند ادعایی داشته باشد چراکه پیش از این در توافقی به صورت کتبی بین باشگاه و برانکو مقرر شده اگر این مربی تا ۱۸ ژوئن پولش را نگیرد می‌تواند ادعای پول سال دوم خود را هم داشته باشد.»

این بیانیه اما دلخوشی بزرگی برای هواداران نبود. شکست های متعدد پرونده ایرانی ها در فیفا گواه این اتفاق بود که در ماجرای برانکو هم دود این اختلاف به چشم باشگاه خواهد رفت. اتفاقی که پیش بینی اش چندان سخت نبود. برانکو هم با الاهلی قرارداد بست و از پس از آن سرمربی تیم ملی عمان شد و هم به صورت رسمی اعلام کرد که به هیچ عنوان پرونده شکایت خود علیه این باشگاه را رها نمی کند و تا زمانی که طلبش را از سرخپوشان نگرفته به شکایت ادامه خواهد داد.

بدون تعارف برانکو در شرایط فعلی یکی از بزرگترین بحران ها برای پرسپولیس است و به قول خودش بد عهدی هایی که مدیران قبلی نسبت به او انجام دادند باعث شده تا آخر راه را برود. اوضاع بد مالی در باشگاه پرسپولیس و شرایط پیچیده ای که وجود دارد ممکن است کار را به جایی برساند که اگر سرخپوشان موفق به پرداخت پول پروفسور نشوند در مرحله نخست کار به کسر 6 امتیاز و بستن پنجره نقل و انتقالاتی کشیده شود. هرچند کارگزار و اسپانسر جدید که قرارداد جالبی هم با سرخپوشان دارد! اعلام کرده آن قدری پول در اختیار باشگاه قرار می‌دهد که از دره شکایت برانکو علیه پرسپولیس به سلامت عبور کنند اما مشخص نیست این وعده‌ها که مسبوق به سابقه است، چه زمانی به واقعیت تبدیل می شود.

خطر بعدی که پرسپولیسی ها را تهدید می کند و شاید از نان شب هم برای آنها واجب تر باشد پرونده کالدرون آرژانتینی است. او هم پرونده خودش را به فیفا ارجاع داده و با توجه به وجود بندهای عجیب و غریبی که در قراردادش وجود دارد و باشگاه به آن پایبند نبوده می تواند پرسپولیس را با یک دردسر جدی مواجه کند. چالش تسویه حساب با کالدرون می توانست خیلی زودتر از اینها از بین برود اما مدیران باشگاه آن قدر زمان را از دست دادند تا کالدرون موفق شد فسخ یکطرفه قراردادش را رقم بزند و سپس به دنبال شکایت علیه باشگاه باشد.

در پرونده کالدرون ظاهرا هیچ راهی وجود ندارد و پرسپولیسی ها تنها کاری که می توانند بکنند این است که زمان بخرند و پراخت خسارت را چند ماه به عقب بیاندازند اما در نهایت باید پول کالدرون را به حساب او واریز کنند. البته کالدرون نشان داده که اهل معامله است و اگر بیش از 60 درصد پولش را بگیرد، به نوعی با باشگاه کنار می آید اما مشکل اینجاست که پرسپولیس در صورت تسویه حساب با برانکو، دیگر پولی در بساط ندارند که بخواهد به کالدرون بدهد و رضایت این مربی را جلب کند. باید دید که راهکار مسئولان این تیم برای رهایی از این بحران چه خواهد بود؟

حتی اگر فرض را هم بر این بگیریم که پول برسد و بحران برانکو و کالدرون به اتمام برسد پرسپولیس فصل جدید را چطور آغاز خواهد کرد؟ قرارداد خیلی از بازیکنان با اتمام فصل به پایان می رسد. خیلی از بازیکنان  از وضعیت موجود راضی نیستند و با پایان یافتن قراردادهای شان احتمالا ساز جدایی را کوک خواهند کرد. مثلا بیرانوند که تیم جدیدش هم مشخص شده و قطعا فصل جدید در این تیم حضور نخواهد داشت. شجاع خلیل زاده، علی علیپور، محمدحسین کنعانی زادگان، بشار رسن، سیامک نعمتی و... بازیکنانی هستند که به نوعی باشگاه را تهدید به جدایی کرده اند و باید دید که باشگاه موفق به حفظ این بازیکنان می شود یا نه؟

همه این شرایط را بگذارید در کنار تسویه حساب با بازیکنان فعلی. روزی نیست که سرخپوشان از وضعیت پرداختی ها گلایه نکنند. سرخپوشان در مصاحبه‌های خود مدام از طرز تفکر مدیران باشگاه انتقاد می‌کنند و این انتقادات ممکن است در پایان این فصل دردسرهای زیادی برای باشگاه به وجود بیاورد و باعث جدایی تعدادی از بازیکنان شود. اگر این اتفاق بیفتد پرکردن جای این ستاره ها و یافتن بازیکنانی که شخصیت حضور در پرسپولیس را داشته باشند، کار را برای مهدی رسول پناه و همکارانش بسیار سخت می‌کند .

پرسپولیس که صدرنشین فعلی لیگ است اوضاع خوبی ندارد و با شروع مجدد بازی ها بحران هایی را پیش رویش دارد که ممکن است شرایط را برای این تیم کاملا قرمز کند!

اخبار مرتبط:

برانکو؛ مرد آرامی که هیولا شد

میزان بدهی پرسپولیس به خارجی ها چقدر است؟ +اسامی طلبکاران

باشگاه پرسپولیس: توافقی با فدراسیون برای بدهی به برانکو نداشتیم

 

دیدگاه تان را بنویسید