میرزا جواد آقا ملکی تبریزی از عظمت شب قدر می گوید/چه نعمت هایی برای شب قدر وعده داده شده است؟

میرزا جواد آقا ملکی تبریزی درباره نعمت هایی که در شب قدر به انسان عطا می شود، فرموده است: در مقابل اخلاص یک شب تو نعمتهاى جاویدى به تو وعده داده است که نه چشمى مانند آن دیده و نه گوشى شنیده و نه در دل انسانى خطور کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شب قدر شبی است که در آن قران نازل شده و مطابق با فرمایش قران برابر هزار ماه است، در این شب تقدیرها نوشته می شود و اعمال خاصی برای آن ذکر شده است.

مناسب دیدیم برای درک بیشتر و استفاده صحیح تر از شب های قدر ماه مبارک رمضان، توصیه هایی از علمای دین را برای استفاده مخاطبان منتشر کنیم.

 

اى عاقل چگونه این دعوت را اجابت مى‌‌کنى؟ سلطان سلاطین، خداى خدایان و حاکم آسمان‌ها و زمین تو را به این میهمانى دعوت نموده و براى این دعوت فرشتگان بزرگوار و پیامبران و رسولان و بهترین مردم را فرستاده و با جانشینان معصومش آن را تأکید کرده است. 

 

و آنگاه تو را با فرشتگان دعوت کننده بزرگ داشته است، هر شبى با دعوتهایى مخصوص و لطفها و کرامتهایى عالى. 

 

از این عالم بزرگوار بخوانید: 

چند نکته مهم درباره ماه مبارک رمضان از میرزا جوادآقا ملکی تبریزی

سفارش های میرزا جوادآقا ملکی تبریزی برای درک ماه شعبان/مقصود از زیارت خداوند در عرش چیست؟

 

در مقابل اخلاص یک شب تو نعمتهاى جاویدى به تو وعده داده است که نه چشمى مانند آن دیده و نه گوشى شنیده و نه در دل انسانى خطور کرده است. نور، زیبایى، سرور، سلطنت، دارایى، و شادمانی اى را به تو وعده داده که عقل تو حتى از تصور گوشه‌‌اى از آن عاجز، و اندیشه‌‌ات در آن سرگردان است. نزدیکى، پناه و شادمانى دیدار خود را به تو وعده داده است که عقل انسان‌ها و فهم علما و اندیشه حکما از درک آن ناتوان است.

 

برادرم آیا به خاطر آمادگى براى این مجلس، به اندازه‌‌اى که شایسته است تلاش نموده و از رستگاران خواهى شد یا با غفلت خود این فرصت را از دست داده و از جمله ورشکستگان خواهى بود؟ یقین داشته باش اگر از این کرامت غفلت کرده و با کوتاهى خود آن را از بین ببرى و در روز قیامت آنچه را که دیگران با سعى کامل به آن رسیده‌‌اند ببینى، به حسرتى دچار مى‌‌شوى که آتش جهنم و عذاب دردناک در مقابل آن کوچک است.

 

برشی از کتاب المراقبات، ص۲۹۵.

 

دیدگاه تان را بنویسید