گزارش جی پلاس از هزینه ها و درآمد هر بازی در ورزشگاه آزادی؛

پرسپولیس؛ میلیونر زاغه نشین! / درآمد 7 میلیاردی سرخپوشان کجاست؟

پرسپولیس برای برگزاری هر دیدار در ورزشگاه آزادی 110 میلیون تومان پرداخت می کند و در عوض تاکنون نتوانسته هیچ درآمدی از محل فروش بلیت بازی هایش داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ورزشگاه آزادی به عنوان یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های ایران و تنها ورزشگاه مورد تایید تهران توسط AFC، میزبان بازی های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران است. این ورزشگاه علی رغم قدمت بسیار زیاد، همچنان دارای بهترین زمین چمن در ایران است و کیفیت چمن آن چه بسا بهتر از ورزشگاه های جدید و مدرن مانند امام رضا (ع) مشهد و شهدای فولاد خوزستان است.

با توجه به اهمیت نگهداری از این زمین چمن، قیمت هر بازی در این ورزشگاه هم بیش از سایر ورزشگاه های ایران است. به گفته صادق درودگر، قیمت اجاره این زمین برای هر بازی معادل 110 میلیون تومان است که بخش عمده ای از این مبلغ صرف نگهداری از این زمین در فصول مختلف سال و در گرما و سرما است.

با این وجود، تیم های استقلال و پرسپولیس از برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی نفع می برند چرا که به علت گنجایش بالای این ورزشگاه و امکان بلیت فروشی تا سقف 78 هزار نفر در هر دیدار، زمینه مساعدی را برای درآمدزایی تیم ها فراهم می کند.

جدای از بحث بلیت فروشی، تیم ها درآمدهای دیگری را هم از طریق برگزاری مسابقات خود به دست می آورند که ارقام قابل قبولی برای تامین هزینه ها و مخارج تیم ها استقلال و پرسپولیس محسوب می شود.

*پرسپولیس پولی از بلیت فروشی نگرفته است!

با وجود هزینه ها و درآمدهای برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی، رغبتی، عضو هیات مدیره پرسپولیس اخیرا عنوان کرده که پرسپولیس هیچ درآمدی از محل بلیت فروشی در ورزشگاه آزادی نداشته است. این موضوع به این معنی است که سرخپوشان در طول فصل جاری فقط از جیبشان برای برگزاری مسابقه در آزادی هزینه کردند و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به عنوان مالک ورزشگاه آزادی و همین طور متولی بلیت فروشی بازی های پرسپولیس، پولی را به پرسپولیس پرداخت نکرده است.

طبیعتا انظار می رود این شرکت هزینه 110 میلیون تومانی برای هر بازی را کم کند و باقی مانده درآمد پرسپولیس را به حساب این تیم واریز کند اما این اتفاق رخ نداده است. البته این موضوعی ربطی به این ندارد که سرخپوشان بلیت کمتری برای هر بازی فروخته اند چرا که شواهد و قراین نشان می دهد درآمد پرسپولیس از محل بلیت فروشی کم نبوده و قطعا باید مبلغی به حساب این تیم واریز شود که اینطور نبوده است.

*درآمد هنگفت پرسپولیس از بلیت فروشی کجاست؟

تاکنون پرسپولیس در 11 بازی از مهمان های خود میزبانی کرده است که فقط یک دیدار با شهرخودرو به علت کرونا، بدون تماشاگر بوده است اما در عوض در برخی از بازی ها مانند داربی تهران توانسته تمام بلیت های بازی هایش را بفروشد.

با احتساب حضور پرشور هواداران در برخی از بازی ها مانند تراکتور، سپاهان، نساجی و ... که حدود 50 هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند، پرسپولیس به طور متوسط در هر بازی حدود 35 هزار تماشاگر داشته است.

از طرفی قیمت بلیت در ورزشگاه آزای از 15 تا 30 هزار تومان متغییر است که میانگین این دو، عددی در حدود 22 هزار تومان می شود. البته بلیت های 15 هزار تومان برای طبقه دوم ورزشگاه است که تعداد کمی از این بلیت ها در طول فصل جاری به فروش رفته است چرا که تا چندین هفته حضور هواداران در طبقه دوم ورزشگاه ممنوع بود.

حال کافی است 22 هزار تومان را در 35 هزار بلیت در هر بازی ضرب کرد تا به درآمد 770 میلیون تومانی در هر بازی از محل بلیت فروشی رسید که در مقایسه با عدد 110 میلیون تومانی برای هر بازی عدد بسیار بزرگی است.

با این حساب، سرخپوشان در 10 بازی خود در این فصل درآمدی در حدود 7 تا 9 میلیارد تومان داشتند که عدد کوچکی نیست ولی مشخص نیست این پول چرا به حساب پرسپولیس واریز نشده است.

به گزارش جی پلاس؛ پرس و جو از باشگاه استقلال نیز نشان می دهد این تیم هم مانند پرسپولیس تاکنون نتوانسته از عواید بلیت فروشی بهره مند شود و پول همچنان در حساب دولت باقی مانده است. البته این فرضیه که دولت این درآمدها را در قالب کمک به این دو تیم در سنوات گذشته واریز کرده، وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید