رد فرضیه اثرگذاری داروی مالاریا در درمان کرونا

نتایج نشان می دهد داروی ضدمالاریا نتوانست در درمان کرونا موثر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نتایج دو بررسی بزرگ نشان می‌دهد یک نوع داروی ضد مالاریا به نام هیدروکسی کلروکین نتوانست به بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا حدود سه هفته پیش اطلاعیه‌ای صادر و نسبت به عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین همچون بروز مشکل در ضربان قلب طی آزمایشات بالینی هشدار داد؛ این درحالیست که چند روز قبل از این هشدار، بیمارستان‌ها در استرالیا و نیوزلند در طرحی آزمایشی از داروهای مقابله با HIV و مالاریا برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده کردند.

دو مطالعه که اخیراً در مجلات پزشکی منتشر شده، نشان داد که داروهای ضد مالاریا  مانند هیدروکسی کلروکین برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس مؤثر نبوده است.

این  نتایج حاصل یک بررسی بزرگ از دو هزار بیمار مبتلا به این ویروس است که در نیویورک تحت درمان بودند و بهبودی در آنها دیده نشد. 

هیدروکسی کلروکین در اوایل به عنوان یک درمان بالقوه برای کووید ۱۹ مطرح شد اما  این دارو توسط  سازمان غذا و داروی‌آمریکا برای درمان COVID-۱۹ تأیید نشده است.

دو مطالعه میدانی که در مجله پزشکی نیو انگلستان و مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده، نشان داد که در بین هزاران بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری و داوری ضد مالاریا را دریافت کرده بودند، تغییری مشاهده نشد.

این مطالعه همچنین گزارش داد که ایست قلبی در بیمارانی که هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین را  دریافت کردند، در مقایسه با افرادی که چنین دارویی دریافت نکردند بیشتر بود.

آزیترومایسین  نوعی آنتی‌بیوتیک است که برای درمان برخی از عفونت‌های باکتریایی مثل عفونت گوش میانی، گلودرد استرپتوکوکی، سینه‌پهلو، اسهال مسافران و برخی دیگر از التهاب‌های معدی‌روده‌ای به کار می‌رود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید