گزارش جی پلاس از ۱۰ کار سرگرم کننده خانگی دوران کرونا

سفر رایگان به دیزنی لند و تاج محل در دوران قرنطینه!

بسیاری از ما هنوز خود را در خانه قرنطینه کرده‌ایم و به خاطر فرزندان و یا پدر و مادرانمان نمی‌توانیم از خانه بیرون بریم و در این حین، به دلیل طبیعت خانه‌نشینی ممکن است حوصله‌مان سر برود و یا حتی دچار افسردگی شویم. اما یادمان باشد که مکان‌های زیادی هست که تاکنون نرفته‌ایم و آرزوی رفتن به آن جا را داشتیم و حال بهترین فرصت است که به صورت مجازی سری به آن ها بزنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ درست است که بیشتر ما به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شده‌ایم اما خوشبختانه در عصر دیجیتال به سر می‌بریم و می‌توانیم ذهن‌مان را به مکان‌هایی که بسیار دور از ما هستند، پرواز دهیم و تجربه‌های جدید کسب کنیم.

در اینجا لیستی از کارهای سرگرم کننده ارائه می‌کنیم که می‌توانید در زمان خانه ماندن به صورت آنلاین – حتی با فرزندان‌تان- به صورت کاملا رایگان انجام دهید و لذت ببرید:

1- موزه‌ها را به صورت آنلاین بگردید

5790f26e0aec951a008b6513

موزه‌های مشهوری مانند موزه ملی تاریخ طبیعی در واشنگتن و موزه بریتانیای لندن سعی کرده‌اند آثار هنری و تاریخی خود را به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار دهند و شما به راحتی یک کلیک کردن می‌توانید بدون تهیه بلیت و گشتن و دور زدن برای پیدا کردن جای پارک، به این موزه‌های مجازی وارد و غرق آثار موجود در آن ها شوید. قبلا مطلبی در جی‌پلاس با این عنوان منتشر شده و ۱۰ تور مجازی از موزه‌های بزرگ جهان معرفی شده است. 

اگر به دنبال فهرستی از موزه‌ها و نگارخانه‌ها برای تماشا هستید، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

2- در رختخواب‌‌تان از طبیعت پارک‌های ملی لذت ببرید

5e617099a9f40c0214134fe2

شاید خیلی از شما عاشق طبیعت و کوه و دشت و بیابان باشید. پس بهتر است بدانید که حداقل ۳۲ پارک‌ ملی آمریکا با کمک سرویس‌های قدرتمند گوگل ارث و گوگل آرتز اند کالچر آنلاین شده‌اند تا شما پا به طبیعت مجازی آن ها بگذارید و هوایی تازه کنید. از میان این پارک‌ها می‌توان به گرند کنیون (ژرف دره‌ای میان رودخانه کلرادو و ایالت آریزونا) و پارک ملی یوسیمیتی اشاره کرد.

اگر به دنبال فهرستی از این پارک‌ها هستید، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

3- از سالن‌های تئاتر‌ مشهور جهان دیدن کنید

57853b7d0aec9516008b5e21

اگرچه سالن‌های تئاتر و خانه‌های اپرا درهای خود را به روی عموم بسته‌اند، اما مکان‌هایی مثل سالن کارنگی در نیویورک هم‌اکنون از طریق صفحه گوگل آرتز اند کالچر در دسترس است.

در این لینک می‌توانید ببینید چه سالن‌های تئاتر دیگری برای تور مجازی موجود هستند.

4- به دنیای دیزنی سفر کنید

5e6a8d28235c1871697c909a

همه ما از دوران بچگی خاطرات خوشی از کارتون‌های دیزنی داریم و شاید آرزوی خیلی از ما بازدید از دیزنی‌ لند باشد. پس بهتر است بدانید که دیزنی پارک‌های خود شامل دنیای دیزنی، دیزنی لند و حتی اپکات، را به صورت یک تور ۳۶۰ درجه مجازی و از طریق سرویس استریت ویوی گوگل در دسترس قرار داده است که با تماشای آن ها می‌توانید جادوی پارک‌های آن را به خانه‌تان راه دهید.

5- ترن هوایی مجازی سوار شوید

5ae213f6bd96713b008b458b

اگر هوس هیجان کرده‌اید و نمی‌توانید به پارک ارم یا مکان هایی که بازی‌های هیجان‌انگیز دارند بروید، حتما در یوتیوب ویدئوهای مربوط به ترن‌های هوایی را سرچ کنید. در این وب‌سایت می‌توانید هزاران ترن هوایی از اسپیس مانتین در دیزلی ورلد تا سیکس فلگز در کینگدا کا را تماشا کنید و کلی آدرنالین ترشح کنید.

6- کمی هم درس بخوانید

5d6550f46f24eb11243fe140

اگر دانشجو هستید و فعلا به خاطر شرایط پرخطر ابتلا به ویروس کرونا نمی‌توانید دانشگاه بروید، پیشنهاد می‌کنیم که از کلاس‌های آنلاین رایگانی که در بعضی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند، استفاده کنید. این دوره‌ها از طریق پلت‌فرم‌های Coursera و Edx در دسترس هستند. این دوره‌ها شامل صدها درس با موضوعات درسی مختلف هستند که توسط استادان حاذق دانشگاه‌های برتری مثل پرینستون، هاروارد و ییل به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار داده شده‌اند.

اگر به دنبال فهرستی از دروس آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه‌های برتر دنیا هستید، می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

7- آشپزی آنلاین یاد بگیرید

5e70a662235c1850856cf565

اگر به آشپزی علاقه دارید و دوست دارید بدانید که سرآشپزهای مشهور دنیا چطور آشپزی می‌کنند، این فرصت را از دست ندهید. بسیاری از سرآشپزهای مشهور دنیا به صورت مجازی در حال یاد دادن ترفندهای آشپزی برای کسانی هستند که در خانه قرنطینه‌اند.

آنتونی پروسکی یکی از این آشپزهای بزرگ است که به تازگی یک سری دستور غذایی را در اینستاگرام خود تحت عنوان «Quar Eye» به اشتراک گذاشته است.

با کلیک روی این لینک می‌توانید از تماشای پخت غذا توسط بزرگ‌ترین آشپزهای دنیا لذت ببرید.

8- ورزش کنید

Female_Exercising_Home_Dog_1200x628-facebook-1200x628

یکی از بدی‌های در قرنطینه ماندن و خانه‌نشینی کم تحرکی است، اما برای این مشکل هم راه‌حل‌‌هایی وجود دارد. یک دنیا اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید در گوشی‌تان نصب کنید و با آن ها شروع به ورزش کنید یا حتی می‌توانید ویدئوهای مربوط به ورزش و یوگا را در یوتیوب جست‌وجو کنید و از این کم تحرکی بیرون بیایید.

9- از جانوران آکواریوم‌ها و باغ وحش‌های دنیا دیدن کنید

5bb3920f01145507367de1c2

چندین آکواریوم و باغ وحش بزرگ دنیا سعی کرده‌اند که با ارسال ویدئوهای آنلاین از حیوانات خود شما را در خانه سرگرم کنند. مثلا آکواریوم مونتری بی و باغ وحش سن‌دیه‌گو با وجودی که درهایش به روی بازدید کنندگان بسته است، اما امکاناتی را در اختیارتان قرار داده‌اند که به صورت زنده و آنلاین می‌توانید حیوانات بامزه آن ها را ببینید.

اگر به دنبال تماشای فیلم‌های لایو یا زنده حیوانات تمام باغ وحش‌ها و آکواریوم‌هایی که به صورت آنلاین به روی بازدیدکنندگان باز شده هستید، به این لینک مراجعه کنید.

10- از نقاط دیدنی جهان دیدن کنید

5cfe8362b764010780317b03

صفحه هنر و فرهنگ گوگل بخش دیگری نیز راه انداخته است که در آن می‌توانید به صورت مجازی از نقاط دیدنی دنیا دیدن کنید. با این سرویس می‌توانید برخی از شگفتی‌های جهان را از جمله تاج محل در هند، برج ایفل در پاریس یا حتی خانه اپرای سیدنی در استرالیا به صورت آنلاین تماشا کنید.

دیدگاه تان را بنویسید