سرمربی سابق پاری‌سن‌ژرمن خطاب به بازیکنان لوشامپیونه: فصل بعد ۲۲ تیمی نشد، اعتصاب کنید!

سرمربی سابق تیم‌های فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و تولوز فرانسه به بازیکنان شاغل در لوشامپیونه توصیه کرد در صورتی که فصل آینده تعداد تیم‌های این لیگ افزایش پیدا نکرد، اعتصاب کنند و به زمین بازی نروند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ مختومه اعلام شدن فصل جاری لوشامپیونه به دلیل شیوع کرونا و تصمیماتی که سازمان لیگ فرانسه درباره سقوط تیم‌‌های قعرنشین آمیا و تولوز به دسته پایین‌تر گرفته با اعتراض شدید این تیم‌ها مواجه شده است. علاوه بر مسئولان باشگاه تولوز، مسئولان تیم رده هفتمی لیون هم به دلیل از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان دیگر تیم معترض به تصمیم سران سازمان لیگ فوتبال فرانسه هستند.

به همین دلیل آنتوان کومبواره، سرمربی سابق تیم‌های فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و تولوز می‌گوید اگر این تصمیم پابرجا بماند و به منظور جلوگیری از اجحاف در حق تیم‌های قعرنشین جدول فصل بعد 22 تیمی نشد، بازیکنان باید اعتصاب کنند.

او به نشریه اکیپ گفت: اگر اتفاقی رخ ندهد و تصمیمات اتخاذشده پابرجا بماند، در ابتدای فصل آینده باید بازیکنان و مربیان اعتصاب کنند. فصل آینده بعضی‌ از بازیکنان خداحافظی می‌کنند که این حتی در سطح آماتور هم ناراحت‌کننده است. اینکه بعضی از بازیکنان به این شیوه از فوتبال خداحافظی کنند و دوران بازیگری‌شان را به پایان برسانند، واقعاً غیرمنصفانه است. من همیشه از بی‌عدالتی متنفر بوده‌ام. در چنین بحران‌هایی که ما باید تصمیماتی بگیریم که مردم جامعه را بیشتر از هر زمان دیگری با هم متحد کند، به اندازه کافی متحد نیستیم. تصمیمی که گرفته شده است، مرا عصبانی می‌کند.

لوشامپیونه ماه مارس سال جاری (اسفند) به دلیل شیوع کرونا پس از 28 هفته به حالت تعلیق درآمد و با توجه به شدت بحران مقامات دولتی تصمیم به نیمه‌تمام گذاشتن تمامی مسابقات گرفتند. تولوز هم با توجه به فاصله 14 امتیازی‌اش تا خروج از منطقه سقوط به همراه تیم آمیا سقوط کرد،‌ آمیایی که با تنها چهار امتیاز فاصله با تیم «نیم» در رده هجدهم، شانس بیشتری برای بقا داشت. هر دو تیم فصل آینده باید جای خود در لوشامپیونه را به تیم‌های لوریان و لانس بدهند که از لیگ دوی فرانسه صعود می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید