تشخیص آلزایمر با آزمایش خون

طبق مطالعات دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا آزمایش خونی وجود دارد که با دقت بالا بیماری آلزایمر را تشخیص می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یک مطالعه جدید با هدف تعیین اینکه آیا پروتئین p-tau۱۸۱ خون می‌تواند به عنوان نشانگر زیستی نشان دهنده بیماری آلزایمر و پیش بینی کاهش شناختی و آتروفی هیپوکامپ استفاده شود، انجام شده است.

دانشمندان دانشگاه مک گیل به همراه دانشمندان در سوئد آزمایش خون فوق العاده حساس برای بررسی p-tau۱۸۱ خون را تهیه و تأیید کردند.

دکتر "ثاریک پاسکوال" (Tharick Pascoal) متخصص اعصاب دانشگاه مک گیل گفت: این یک چالش بود زیرا این پروتئین‌ها به مقدار بسیار کمی در خون هستند. ما انتظار نداشتیم که نتایج یک آزمایش خون ساده بتواند بسیار مشابه نتایج آزمایش‌هایی مانند "پت" (PET ) یا مایع مغزی نخاعی باشد.

این آزمایش همچنین می‌تواند راه را برای توسعه درمان‌های بهتر که نه تنها باعث کاهش اختلال شناختی نمی‌شوند بلکه پیشرفت این بیماری را کند می‌کنند ، هموار کند.

دکتر پاسکوال گفت: این آزمایش همچنین به اندازه کافی حساس است تا بتواند بیماران مبتلا به آلزایمر را از بیماران مبتلا به سایر اختلالات عصبی از جمله زوال عقل گیجگاهی (frontotemporal dementia) تشخیص دهد. این روش می‌تواند به پزشکان در تشخیص آلزایمر در مراحل اولیه کمک کند.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید