دو شکست پیاپی فیروزجا در مسابقات جام ملت های شطرنج

علیرضا فیروزجا که در مسابقات آنلاین جام ملت های شطرنج شرکت کرده است روز سوم این مسابقات را با دو شکست پیاپی سپری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج  جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان  حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود.

روز سوم این مسابقات روز گذشته(پنج شنبه) پیگیری شد که طی آن فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریفی با ریتینگ ۲۷۷۸ قرار گرفت. لئون آرونیان شطرنج باز معروف ارمنستانی که با مهره سفید در مقابل فیروزجا حاضر شده بود موفق به شکست این شطرنج باز جوان شد.

 تیم منتخب جهان که فیروزجا در آن حضور دارد در دور اول مقابل تیم اروپا، نتیجه را دو و نیم بر یک و نیم واگذار کرد.

دور دوم درحالی آغاز شد که تیم منتخب جهان مقابل تیم صدرنشین این رقابتها قرار گرفت. فیروزجا در این دور با شطرنج باز چینی با ریتینگ ۲۷۵۲ به رقابت پرداخت که در آخر این شطرنج باز چینی بود که موفق شد فیروزجا را شکست دهد.

تیم منتخب جهان هم در این دور مقابل چین با نتیجه سه و نیم بر نیم شکست بدی را تجربه کرد.

با این نتایج تیم های چین، اروپا و آمریکا به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار دارند. تیم منتخب جهان با این نتایج در رده آخر جای گرفته است.

کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رییس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان اسبق جهان است.

این مسابقات از از ٥ تا ١٠ ماه می( ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت ) با حضور شش تیم در حال پیگیری است. در هر تیم شش شطرنج‌باز حضور دارند و در هر دور چهار بازی انجام می شود. از جمله قوانین این بازی رقابت حداقل یک زن در هر مسابقه است.

دیدگاه تان را بنویسید