رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا بعد از شکست کرونا در گفت‌وگو با جی پلاس؛

احسان حدادی: مرگ را جلوی چشمانم دیدم/ به قدری سرفه کردم که به خودم گفتم تمام شد؟

احسان حدادی، مدال آور المپیک لندن و دارنده سهمیه المپیک 2020 درباره روزهای سختی که به کرونا مبتلا شده بود گفت:‌ چه باید بگویم؟ داشتم می مردم و مرگ را جلوی چشمانم دیدم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،‌ روزی که خبر رسید احسان حدادی هم کرونا گرفته است خیلی ها انگشت به دهان ماندند! مگر می شود؟ احسان با آن بدن قوی و ورزشکاری چطور می شود یکی از افرادی باشد که درگیر این بیماری می شود؟ اما این اتفاق افتاده بود و دارنده مدال نقره المپیک کرونایی شده بود. خبر خیلی زود رسانه ای شد اما خود احسان ترجیح داد تا با کسی در این باره حرف نزند. او حتی جواب دوستان نزدیکش را هم نداد تا از این شرایط سخت عبور کند. تنها مصاحبه حدادی با سایت رسمی فدراسیون بود که او از روند بهبودی بیماری اش گفت تا خیلی ها را از نگرانی در بیاورد. چند روز قبل و به طور اتفاقی با حدادی تماس گرفتیم و او هم پس از مدت ها تلفن همراهش را پاسخ داد. حالش خوب بود و وقتی خبرنگار جی پلاس با او مصاحبه را آغاز کرد، حدادی گفت: چه باید بگویم؟ داشتم می مردم.

از حدادی خواستیم از روزی که متوجه شد کرونا گرفته است حرف بزند. او در این باره گفت: من خیلی مراقب خودم بودم و پس از هشدارهایی هم که دادند سعی کردم نکات لازم را رعایت کنم. واقعا کسی نمی تواند در این دنیا درباره چیزی ادعا کند. به قول خیلی از مردم، من که ورزشکار بودم کرونا گرفتم حالا شما فکر کنید کسانی که خدای ناکرده مریض هستند یا مشکلات دیگری دارند چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد؟ مادربزرگ من قبل از عید به رحمت خدا رفت و ما به بهشت زهرا رفتیم . بعد از آن هم من تمریناتم را ادامه دادم. یک روز یکی از خبرنگاران تماس گرفت و من در حال صحبت کردن بودم که به سرفه افتادم. از چند روز قبلش هم تب کرده بودم و بیش از اندازه عرق می کردم. هیچی دیگر، این خبر همه جا پیچید و مسئولان فدراسیون پزشکی زنگ زدند و یک سری آزمایش دادم که متوجه شدم کرونا گرفته ام. واقعا می گویم که روزهای سختی را سپری کردم.

حدادی یک توصیه ویژه به همه کسانی که کرونا گرفته اند کرد و گفت: قوی باشید و فقط ترس به دلتان راه ندهید. می دانم شرایط سخت است و می دانم نفس آدم را می بُرد اما ما از کرونا قوی تر هستیم و می توانیم شکستش بدهیم. من شعار نمی دهم اما واقعا مرگ را جلوی چشمانم دیدم. یک شب آن قدر سرفه کردم؛ پیش خودم گفتم احسان! یعنی تمام شد؟ به مردم می گویم که فقط روحیه خودشان را از دست ندهند.

نایب قهرمان المپیک لندن در ادامه حرف هایش با بیان اینکه این روزها حالش بهتر است و تمرینات را شروع کرده، گفت: خدا را شکر حالم خیلی خوب است. بعد از این مریضی متوجه شدم که مردم و دوستانم چقدر من را دوست دارند! (با خنده). البته شوخی می کنم. قدردان همه آن ها هستم. حتی دوستان خبرنگارم که مدام پیام می دادند و شرمنده خیلی از آن ها شدم که نمی توانستم جواب بدهم. تمریناتم را رفته رفته شروع کرده ام اما خیلی سبک و نه تمرین پرتاب دیسک. کمی راه می روم، دوچرخه می زنم تا بتوانم بدنم را با شرایط وفق بدهم. هنوز هم وقتی دمای بدنم بالا می رود یا کمی تمرین می کنم نفس هایم تند می شود. باید بدن خودم را آماده کنم تا بتوانم خیلی جدی خودم را برای المپیک آماده کنم.

او در پایان می گوید: خدا یک بار دیگر به من کمک کرد و قدردان او هستم. مردم هم خیلی مراقب خودشان باشند. ورزشکاران هم تمرینات شان را ادامه بدهند. در خیلی از رشته ها هنوز سهمیه نگرفته ایم. امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که با ریشه کن شدن کرونا همه چیز به روزهای عادی برگردد و بتوانیم با حضور در المپیک روزهای خوبی را رقم بزنیم.

 

۸ ورزشکار ایرانی درگیر کرونا و علائم آن شدند

راز شکست کرونا از زبان احسان حدادی

آخرین وضعیت احسان حدادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بود

پدر احسان حدادی هم کرونا گرفت

روند درمان احسان حدادی چگونه پیش می رود؟

تست کرونای احسان حدادی مثبت اعلام شد

دیدگاه تان را بنویسید