اعترافات ابراهیموویچ درباره فوتبال

مهاجم سوئدی که پیراهن اغلب تیم‌های بزرگ اروپایی را بر تن کرده است اغلب با رفتارها و اظهارات خاص خود جنجال به راه انداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ زلاتان ابراهیموویچ هم‌چنان در میلان پا به توپ است و عملکردهای فوق‌العاده‌اش در این تیم از یادها نخواهد رفت. ممکن است در میلان بازنشسته نشود، کسی نمی داند. شاید هنوز روزهای زیادی برای آویختن کفش‌هایش باقی مانده باشد. او در زمین و بیرون از آن می‌داند چه کار کند.  پاس‌ها، دریبل‌ها و شوت‌هایش ادامه دارند و می‌تواند همه را با حرکت‌هایش به وجد آورد. اعترافات مهاجم سوئدی نشان می‌دهد که زلاتان، زلاتان است و تنها خودش در سطح خودش است. او خیلی هوشمندانه صحبت می‌کند. 

الگو 

انسان‌های کمی مانند ابراهیموویچ مغرور هستند، خود را در آینه می بینند، گل‌های‌شان را تماشا می‌کنند و همه آن‌ها را زیبا می‌دانند. حتی چنین بازیکنی هم الگو داشته است. مهاجم سوئدی گفت: می‌خواستم مانند رونالدو نازاریو بشوم. عملکردش در زمین مرا به وجد می‌آورد. می‌توانست یک کار سخت را انجام دهد و آن را تبدیل به جادو کند. پیش از او چنین بازیکنی وجود نداشت و اکنون هم مانند او نداریم. 

نحوه بازی

"زمانی که فوتبال بازی می‌کنم دوست دارم پیش از عبور از بازیکن حریف، او را دریبل کنم. این عادت هم تیمی‌هایم را آزار می‌دهد اما این بخشی از بازی من است. بدون این چیزها فوتبال کسل کننده می‌شود."

یک قدم تا مرگ 

مهاجم سوئدی در آژاکس روزهای خوشی داشت اما یک اتفاق عجیب در این دوران برایش رخ داد. بازیکن پیشین پاری سن ژرمن در کتاب زندگی نامه‌اش اعتراف کرد که میدو پس از بازی در رختکن کم مانده بود او را به کشتن دهد. بازیکن مصری جانشینش شد و ابرا از دست دادن هنگام تعویض امتناع کرد. این حرکت باعث خشم میدو شد. زلاتان در این رابطه اظهار کرد: او وارد رختکن شد و به من توهین کرد و من هم پاسخش را دادم اما موضوع به همین جا ختم نشد. جواب من باعث شد بیش‌تر عصبانی شود. به سمتم یک قیچی پرت کرد که توانستم جای خالی بدهم. وحشت کرده بودم. او کاملا کنترلش را از دست داده بود. قیچی که از کنار سرم عبور کرده بود به دیوار برخورد و شکافتگی را ایجاد کرد. 

"قاتل" در ایتالیا

ابراهیموویچ پیش از پیوستن به بارسلونا در ایتالیا حمکرانی می‌کرد. در کشور چکمه پوش همه عناوین را فتح کرد. او دو سال در یوونتوس بازی کرد و سه سال پیراهن اینتر را بر تن کرد. زلاتان توانست عنوان بهترین گلزن سری آ را نیز به خود اختصاص دهد. فابیو کاپلو درباره بازیکن سوئدی گفت: "زمانی که به ایتالیا آمد علاقه زیادی به گلزنی نداشت و ترجیح می‌داد پاس بدهد اما توصیه مرا گوش کرد و به یک "قاتل" تبدیل شد." زلاتان در مورد تمرین‌های سرمربی ایتالیایی اظهار کرد: کاپلو من را جلوی دروازه قرار می‌داد و هر روز ۵۰ تا ۱۰۰ شوت می‌زدم. هر روز این کار را انجام می‌دادم. او مشوقم بود. 

گواردیولا

مهاجم سوئدی پیراهن بارسلونا را بر تن کرد، شروع خوبی داشت اما سپس به شدت افت کرد که حضور پپ گواردیولا در این موضوع تاثیر زیادی داشت. او در این رابطه اظهار کرد: مشکل من در بارسا این بود که یک مرد وجود داشت، یک فیلسوف. در شرایطی قرار گرفتم که سرمربی با من صحبت نمی‌کرد. این موضوع برای من جدید بود و نمی‌دانستم چه اتفاقی رخ داده است. هنوز هم نمی‌دانم مشکل کجا بود. 

او افزود: شش ماه نخست همه چیز فوق‌العاده بود و سپس اتفاقی رخ داد. من هنوز منتظر یک پاسخ هستم. گواردیولا چند ماه پس از سال جدید هرگز با من صحبت نکرد. 

به همین خاطر بازیکن سوئدی اغلب اوقات خود را در نیمکت ذخیره‌ها سپری می‌کرد. یک بار مقابل گواردیولا عصبانی شد و پس از ضربه زدن به جعبه به سرمربی اسپانیایی توهین کرد. او گفت: پس از این که روبه‌رو شدیم گواردیولا خود را از من پنهان کرد. او یک ترسو بود. پیش از خروج از رختکن منتظرش بودم. او به عنوان یک سرمربی فوق‌العاده است اما به عنوان یک مرد...

ابراهیموویچ اظهار کرد: مشکل من در بارسا فیلسوف بود. من را قربانی لیونل مسی کرد. صحبت‌هایش درباره فلسفه یک مشت آشغال برای بازیکنان پیشرفته بود.

آقای خاص

هر چقدر رابطه زلاتان با گواردیولا بد بود با ژوزه مورینیو خوب بود. سرمربی پرتغالی در اینتر هدایت این بازیکن را بر عهده داشت و سپس در منچستریونایتد این اتفاق رخ داد. بازیکن پیشین بارسا گفت: مورینیو مانند من است. همیشه به دنبال پیشرفت است و می‌خواهد مرد شماره یک باشد. مورینیو همیشه چالش‌های سخت را می پذیرفت اما گواردیولا این چنین نبود. سرمربی پرتغالی نیازی نداشت که در یک نقش بازی کند اما دیگری می‌خواست کامل باشد. 

پاری سن ژرمن

میلان زلاتان را از دست بارسلونا نجات داد. پس از دو سال این بازیکن تصمیم گرفت در پاریس و کنار برج ایفل بازی کند، جایی که دوست نداشت برود. میلان او را به پاری سن ژرمن فروخت و بازیکن سوئدی هم آن را قبول کرد چون او مرد حرف بود و هست. "فرانسه کشور مزخرفی است که شایستگی تیمی هم‌چون پاری سن ژرمن را ندارد." "هیچ یک از بازیکنان لیگ فرانسه را نمی‌شناسم اما همه می‌دانند من چه کسی هستم." "مانند یک پادشاه آمدم و مانند یک اسطوره می‌روم." از جمله های به یادماندنی ابراهیموویچ در این دوران بود. 

با ایبرا فوتبال ادامه دارد

زمانی که زلاتان، پاری سن ژرمن را ترک کرد با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد. او گفت: "برخی از بازیکنان بازنشسته با من صحبت می‌کنند و من آن‌ها را به یاد نمی‌آورم اما همه من را به یاد دارند." مقصد بعدی مهاجم سوئدی، آمریکا بود. او هنگام ترک گالاکسی هواداران این تیم را مخاطب قرار داد و گفت:  زلاتان را می‌خواستند و من به آن‌ها زلاتان را دادم. قابلی نداشت. داستان ادامه دارد..‌. اکنون می‌توانند دوباره بیس بال تماشا کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید