لزوم قرنطینه معتادها در دوران شیوع کرونا

یک عضو عیات علمی دانشگاه با تأکید بر اینکه باید برای نگهداری از معتادان متجاهر ملزوماتی رعایت شود، عنوان کرد: هرکسی که پذیرش می شود، مدتی را قرنطینه انفرادی بگذارند تا از نظر کرونا مورد آزمایش قرار گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ رضا مولودی در خصوص نحوه مدیریت معتادان به مواد مخدر در شرایط پاندمی کرونا با اشاره به معتادان متجاهر گفت: رهاسازی این افراد به دلیل اینکه بهداشت فردی و اجتماعی را به درستی رعایت نمی کنند می توانند خطرات زیادی را برای خود و سایر افراد جامعه داشته باشند. از طرف دیگر قرنطینه و نگهداری این افراد مستلزم شرایط و امکاناتی است که باعث خطر برای خود افراد و مراقبان آن‌ ها نشود.

وی با تأکید بر اینکه باید برای نگهداری از معتادان متجاهر ملزوماتی رعایت شود، عنوان کرد: هرکسی که پذیرش می شود، مدتی را قرنطینه انفرادی بگذارند تا از نظر کرونا مورد آزمایش قرار گیرد و در هنگام نگهداری نیز فاصله گذاری را باید رعایت کرد.

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی درباره دیگر اقدامات برای مقابله با کرونا در برابر معتادین اظهار کرد: از رفتارهای پر خطر مانند اینکه سیگارهایشان را یکدیگر مشترک کنند، باید پرهیز شود و این مهم، در حوزه مسئولیت مراقبان است. این اقدامات هم هزینه بر است و هم از نظر انسانی، افراد مراقب زیادی نیاز دارد و برای همین ممکن است در اوج زمان بیماری، تهیه همین امکانات برای سازمان ها و نهادها فراهم نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در اعتیاد، با مقوله یک وجهی مواجه نیستیم و چند دسته افراد وجود دارند که از اعتیاد رنج می برند؛ افرادی هستند که به صورت تفریحی در طول هفته یک یا دو بار یک ماده ای را سوء مصرف می کنند. بعضی از افراد اعتیاد شدیدتری دارند و برخی نیز به حدی اعتیاد شدیدی دارند که زندگی شان را از دست داده‌اند و جزو افراد بی خانمان محسوب می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه از امکان خطر ابتلای معتادین به کرونا بر اساس نوع مصرف مواد مخدر گفت و ابراز کرد: افرادی هستند موادی مانند تریاک و هروئین مصرف می کنند و این افراد بیشتر در معرض بیماری‌های ریوی و آسم قرار دارند که در صورت ابتلا به کرونا وضعیت بدتری دارند. افرادی نیز وجود دارند که مواد محرکی کوکائین و شیشه را مصرف می کنند که در خطر بیماری های ریوی قرار دارند و دچار فشار خون می شوند.

وی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیوی این را هم گفت: خود معتادین می توانند اقداماتی برای مراقبت از ابتلا به کرونا انجام دهند اما این مهم را می توان از افرادی انتظار داشت که شدت اعتیادشان به حدی نیست که نتوانند بهداشت فردی و اجتماعی خود را رعایت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید