رتبه‌بندی سرعت اینترنت همراه کشور‌های مختلف؛ ایران در رتبه ۷۹

با توجه به آمار منتشر شده به نظر می‌آید ایران در بخش سرعت اینترنت همراه توانسته از بین صد و چهل و یک کشور رتبه هفتاد و نه را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تمرکز جهان هر روز بر روی سرویس‌های اینترنتی افزایش می‌یابد، با رشد فناوری‌ها و هوشمندسازی اکثر لوازم و محصولات نیاز به دسترسی اینترنتی با سرعت بالا همواره در حال افزایش است.

رشد اپراتور‌ها به قدری است که میانگین سرعت جهانی اینترنت در طی دو سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ از ۹ مگابایت به بیش از ۱۱ مگابایت رسید. حالا بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌آید که سریع‌ترین اینترنت همراه با سرعت ۸۳.۵۲ مگابایت متعلق به امارات است. در حالی که سریع‌ترین کشور در انتشار اینترنت بر روی شبکه‌های اینترنت وای‌فای سنگاپور با سرعت ۱۹۷.۲۶ مگابایت است.

با چنین سرعت‌هایی می‌شود یک فیلم بسیار با کیفیت را تنها در عرض ۸ ثانیه دانلود کرد. آمار به دست آمده از سوی تحلیلگران دنیای فناوری و اینترنت نشان می‌دهد که میانگین سرعت اینترنت جهانی از سال ۲۰۱۹ تا حالا، از حدود ۳۰ مگابایت بر ثانیه به بیش از ۶۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است که رشدی تقریبا دو برابر را نشان می‌دهد.

گفتنی است که کشور ایران با میانگین سرعت ۲۲.۷۲ مگابایت در بخش اینترنت همراه رتبه ۷۹ و در قسمت اینترنت خانگی با سرعت ۱۰.۱۰ مگابایت بر ثانیه رتبه ۱۵۳ را به خود اختصاص می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده ترتیب ده کشور سریع در بخش اینترنت همراه به شرح ذیل است:

نام کشور سرعت اینترنت رتبه
امارات ۸۳.۵۲ مگابایت بر ثانیه اول
 کره جنوبی ۸۱.۳۹ مگابایت بر ثانیه  دوم
قطر ۷۸.۳۸ مگابایت بر ثانیه سوم
چین ۷۳.۳۵ مگابایت بر ثانیه  چهارم
کانادا ۷۳.۱۶ مگابایت بر ثانیه پنجم
 هلند ۷۲.۱۰ مگابایت بر ثانیه  ششم
نروژ ۶۹.۳۳ مگابایت بر ثانیه هفتم
 بلغارستان ۶۵.۳۷ مگابایت بر ثانیه  هشتم
 استرالیا ۶۳.۹۸ مگابایت بر ثانیه نهم
 کرواسی ۵۵.۱۳ مگابایت بر ثانیه  دهم

 

دیدگاه تان را بنویسید